СРБИЈА ПРАВИ ЈОШ ШЕСТ ТРАКА НА ХОРГОШУ: Долази ли то крај агонији чекања у колонама и по неколико сати
Вредност овог пројекта износиће мало више од две милијарде динара.
И мимо празничних гужви знамо да је на прелазу Хоргош гужва скоро увек и да се овај прелаз прелази спорије од осталих. Међутим на граничном прелазу Хоргош овим проблемима би ускоро могао да дође крај. Јер како је најављено у плану је проширење овог граничног прелаза.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/08/03/profimedia-0381905663.jpg?itok=0aICi_4E)
"ОВО ИСТОРИЈСКА ПРЕКРЕТНИЦА" У марту почиње изградња ауто-пута, од Сјенице до Београда ЗА ДВА САТА
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/12/26/vucic.jpg?itok=mICutJst)
ПРЕДСЕДНИК ДОНЕО ДОБРЕ ВЕСТИ: Србија до 2028. године МОРА ДА ПРОДАЈЕ СТРУЈУ, Бистрица највећи интерес
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/12/25/pjimage_8.jpg?itok=vySYA03k)
У ЈАНУАРУ НОВА ДРЖАВНА ПОМОЋ! На рачун ће лећи 10.000 и 20.000 динара - председник за ОВУ групу грађана најавио "НОВОГОДИШЊИ ПОКЛОН"
У уторак министар грађевинарства и инфраструктуре Томислав Момировић је потписао уговор за реконструкцију и доградњу граничног прелаза Хоргош 1 на територији општине Кањижа са представницима компаније Јадран д.о.о. која ће бити извођач радова на пројекту. Вредност овог пројекта износиће мало више од две милијарде динара.
Планирани пројекат је од велике важности јер представља једну од кључних тачака транзитног саобраћаја за Србију. Планирано је да се гранични прелаз прошири за укупно 6 трака, четири за путнички и две за теретни саобраћај. Проширење граничног прелаза Хоргош које се планира биће од великог значаја самим тим јер ће гужве на граничном прелазу бити мање, а промет људи и роба ће бити знатно убрзан.
Горан Родић из Грађевинске коморе Србије каже да је ово добра инвестиција која је предуслов да се смање гужве на Хоргошу. Додаје, међутим, и да на томе морају да пораде и Мађари.
- Мислим да је ово добра идеја јер држава њеном реализацијом ствара предуслове да се растерети овај изузетно оптерећен гранични прелаз. То би допринело и већем протоку саобраћаја јер би сигурно вратило оне туристе али и возаче који су у транзиту и који су због дугог чекања последњих година заобизали нашу државу. То би значило и веће приходе у нашој државној каси од путарина. Међутим, без Мађара није реално очекивати велике ефекте. Хоћу да кажем да ако и они не ураде бар део од онога што је Србија планирала, гужве и чекања неће бити значајно смањене. Зато сматрам да на државном нивоу са руководством Мађарске мора синхронизовано да се ради - наводи Родић.
Он додаје да су односи две државе добри и да је логично да се усклади заједничка платформа за решавање проблема граничног прелаза Хоргош.
- Сматрам да су односи руководства две државе изузетно добри и да, као што је постигнут заједнички договор око пруге до Будимпеште, и овај пројекат би захтевао исти принцип. У супротном, ако остане само део везан за српску страну, бојим се да се да ће гужве бити и даље део преласка на граничном прелазу са Мађарском. Ако ништа друго, Мађари би могли бар да повећају за почетак своје кадровске капацитете, јер се дешава да управо то буде кочница за улазак код суседа - каже Родић.
Подсетимо пројекат Србије на Хоргошу подразумева изградњу нових кабина и настрашнице, као и канал за преглед аутобуса и комби возила. Поред тога, прошириће се и робно-царински терминал, и то додавањем три траке за теретна возила на излазу из земље и једне траке за вангабаритна возила на улазу у земљу.
Истовремено, пројектом је обезбеђена саобраћајна веза пројектованог теретног терминала (излаз из земље) са постојећом саобраћајницом према граничном прелазу "Хоргош 2" као и 108 паркинг места на излазу из земље и 113 паркинг места на улазу.
Иначе, конкурс за овај посао је отворен до 26. октобра а вредност те инвестиције је процењена на 1.900.000.000 динара.