СРБИЈА ДОБИЈА НОВИ СЈАЈ! Путеви се граде широм наше земље, ево које ће деонице бити завршене 2022. године
Током 2021. године интензивно се радило на првој деоници Моравског коридора од Појата до Крушевца чија је укупна дужина 27,7 километара.
Поред значајних саобраћајница као што је наставак ауто-пута "Милош Велики" од Прељине ка Пожеги и Моравског коридора у крушевачком и чачанском крају, током 2021. интензивно се градило и у ваљевском крају и радило на обнови путева у источној Србији и на спајању Срема и Мачванског округа.
ОД ЈАНУАРА НОВИ УСЛОВИ ЗА ПЕНЗИОНИСАЊЕ: Жене ће радити два месеца дуже, а ево како стоје ствари за мушкарце
СТРУЈЕ ЋЕ БИТИ, У ПОГОНУ СВИ БЛОКОВИ ТЕРМОЕЛЕКТРАНА: Вучић говорио о једином проблему са којим се Србија суочава
ШТА СВЕ ОБУХВАТА ПОМОЋ ДРЖАВЕ ЗА МЛАДЕ БРАЧНЕ ПАРОВЕ: Ово су нове мере за новорођену децу и решавање стамбеног питања
Током 2021. године интензивно се радило на првој деоници Моравског коридора од Појата до Крушевца чија је укупна дужина 27,7 километара. Иако будући ауто-пут пролази кроз питоме долине, овај грађевински подухват није нимало лак.
- Завршено је 90 процената свих земљишних радова. Данас је ангажовано преко 2.600 радника. 2.000 на овом сектору и 600 у сектору 3. Ми из 'Бехтел енка' имамо 1.850 радника, 715 из Србије, 700 из Турске. Остали су из Индије и других земаља - рекао је Озгер Инал, заменик шефа пројекта и руководилац градилишта.
На траси Моравског коридора, ради се и од Краљева ка Чачку. Тако ће на деоници дугој 30,66 километара, бити изграђено 15 мостова, четири надвожњака и десет подвожњака.
- Огромно искуство и изузетно тежак рад, али успевамо да се изборимо, да организујемо све. Овде укупно радимо седам мостова, пет подвожњака и један надвожњак. У исто време се ради на свим конструкцијама - навео је Никола Ковачевић, пословођа за структуре.
Обнова путева значајна за исток Србије
Обнова и унапређење путева у источној Србији од пресудног је значаја за општине Голубац, Велико Градиште, Доњи Милановац, Неготин и Кладово. Већина радова приводи се крају.
- Тиме се најпре приближавамо осталим деловима Србије. Значи доступност. Такође, то је битна основа за развој привреде у нашој општини и од изузетног је значаја за развој туризма - навео је Никола Вуковић, помоћник председника Општине Кладово.
Обале Срема и Мачванског округа спојиће нови мост на Сави код Шапца, дуг 1.350 метара. Упоредо са премошћавањем реке ради се и деоница од 22 километра ауто-пута од Руме ка Шапцу.
- У оквиру петље Хртковци ауто-пут ће прелазити преко постојеће саобраћајнице и биће омогућно искључење с ауто-пута и укључење, а на другом крају села локални пут Хртковци–Никинци прелази преко ауто-пута - рекао је Раденко Илић, шеф градилишта "Азвирт".
Изградњом деонице ауто-пута до Паковраћа смањују се гужве у Чачку
Деоницом ауто-пута "Милош Велики" од Прељине до Паковраћа, Чачак ће се решити свакодневних гужви на обилазници око града, а бржи и безбеднији биће пут од престонице ка Пожеги.
На изградњи веома захтевне деонице, поред кинеских радника, ангажовани су и локални подизвођачи.
- Пројектанти су изабрали најсавременија решења, задње типове решења која су тестирана у Аустрији, Немачкој и Италији, тако да, што се тиче заштите и безбедности после, кад се пут изгради, стварно можемо да будемо задовољни да је на врло високом нивоу - навео је Зоран Бојовић из "Унипромета" Чачак.
Гради се и брза саобраћајница до Ваљева
Свакодневне саобраћајне гужве су и од Ваљева до ауто-пута "Милош Велики". Брзом саобраћајницом која се интензивно гради, уз ангажовање 250 радника, машиниста и грађевинских стручњака, стизаће се три пута брже.
- Такође се изводе радови на регулацији реке Колубаре, с обзиром на то да је ово плавно подручје, то је један од приоритета што се тиче регулације водених токова на овом пројекту - рекао је Предраг Милановић, технички руководилац пројекта.
Да се брже и лакше стигне до ауто-пута "Милош Велики" од Горњег Милановца један део већ постојећег пута биће комплетно реконструисан, док ће се друга траса приступне саобраћајнице кроз таковски крај изнова градити.