Банкрот агенција на помолу: Грци затворили границу, не враћају новац, а шта је са путницима?
Уколико се не реализује следећа летња сезона, реално је очекивати да ће Грци од својих власти тражити одлагање својих обавеза за најмање 3-5 година
Суморна прогноза да ће од 415 туристичких агенција кризу преживети само 70, а да ће хиљаде запослених добити отказ, само је први део драме која прети да се заврши трагично. Наиме најважнија туристичка дестинација, Грчка и даље не отвара границе за српске држављане, а судећи по прогнозама о наставку епидемије короне, туроператери за Грчку биће у много већем проблему.
ОД НОВЕ ГОДИНЕ И НОВЕ ЦЕНЕ: За закуп баште у Београду мораћете да издвојите много већу суму
НЕМА ТРЕЋЕГ МОРАТОРИЈУМА: Више од половине дужника мораће сами до олакшица за кредите
АМЕРИЧКЕ ДРЖАВЕ СЕ УЈЕДИНИЛЕ: 38 савезних држава рекло не великој компанији!
Ненад Вилотић, директор Октопод турса, наводи да је за опстанак агенција круцијално важно да се обезбеди улазак наших туриста у Грчку, најбоље безусловно, или да се у што скорије време дефинишу прецизни услови улазака туриста. У супротном, каже, скоро да је немогуће да агенције преживе!
- Повратак новца од стране грчких партнера није реално очекивати. Уколико се не реализује следећа летња сезона, реално је очекивати да ће Грци од својих власти тражити одлагање својих обавеза за најмање 3-5 година, па аутоматски је природно да и наша уредба буде измењена и пролонгиран евентуални повраћај новца путницима. Аранжмани за Грчку су најугроженији из простог разлога што је Грчка као дестинација најтраженија на нашем тржишту, као и да је највећи број заменских ваучера издат баш за ову дестинацију. Такође, познато је да Грчка није примала наше туристе ове године, осим неколико дана у јуну месецу, а што је занемарљив број - наводи Вилотић, а на питање да ли ће туристи бити обештећени и колика сума обештећења је реална, додаје:
- Поступак враћања новца од стране осигуравајућих кућа није једноставна процедура, а проценат зависи од износа осигуране суме и категорије лиценце и вредности продатих аранжмана које та полиса покрива. То може бити ретко и 100%, али реално је да је то износ од око 50% па и мање. Примера ради ако је осигурана сума 400.000 евра (што је максимална сума), а агенција је уговорила аранжмане у вредности 800.000€, путник може наплатити највише 50% од уплаћене суме. Процедура наплате није баш тако једноставана и брза, јер осигуравајуће куће прво утврђују начин пословања агенције и да ли је учињен неки прекршај у пословању, злоупотреба и сл. Појединачно се прегледају сви оштетни захтеви путника и тек након потпуне анализе може доћи до обобравања исплате утврђеног процента путницима. Тај процес једноставно траје - објашњава Вилотић.