БАТ ЋЕ ДО 2050. ГОДИНЕ ПОСТИЋИ ПОТПУНУ УГЉЕНИЧНУ НЕУТРАЛНОСТ
Са смањењем емисије угљеника, БАТ је одлучио да подигне и стандард у рециклирању воде, па је постављен циљ од 30 одсто рециклиране воде до 2025. године
Компанија Бритисх Америцан Tobacco (БАТ) се у свом новом извештају о одрживом пословању (ЕСГ извештај о еколошком, друштвеном и корпоративном пословању за 2020. годину), обавезала да ће постићи угљеничну неутралност у читавом свом ланцу до 2050. године. На тај начин, БАТ је направио додатни искорак раније постављеном циљу, да до 2030. године постане угљенично неутралан за емисије које произлазе директно из компанијских пословних активности. Новом одлуком о постизању потпуне неутралности угљеника, БАТ се додатно обавезао на сарадњу са свим својим добављачима по питању климатских промена, као и подршку пољопривредницима који производе за БАТ у усвајању техника узгоја с мање угљеника.
Са смањењем емисије угљеника, БАТ је одлучио да подигне и стандард у рециклирању воде, па је постављен циљ од 30 одсто рециклиране воде до 2025. године. Додатно, до 2025. године БАТ се обавезао да сертификује 100 одсто својих производних локација сертификатом Савеза за управљање водама (AWS). Овај цењени сертификат независног ревизора допринеће потврђивању БАТ-ових напора у одрживом управљању водама.
- У кључном смо тренутку своје трансформације и предани смо изградњи компаније будућности. Овај извештај транспарентно приказује наш напредак и растуће амбиције. Настављамо да тежимо ка изврсности у свим подручјима одрживости и поносни смо што можемо да објавимо нашу даљу преданост проширењу циља постизања неутралности угљеника до 2050. БАТ је на добром путу креирања А Better Tomorrow™ за све, од омогућавања избора потрошачима и подстицања потрошача да пређу на научно доказане производе са смањеним ризиком за заштиту животне средине, до поштовања људских права и улагања у таленте. И коначно, наша амбиција је смањење утицаја нашег пословања на здравље, те остваривање позитивног утицаја на животну средину и друштво - изјавио је Јацк Bowles, извршни директор БАТ-а.
Компанија БАТ више од 20 година ради на одрживом пословању, док је у марту 2020. године najavlljeno проширење циљева одрживости које прати корпоративну стратегију постизања А Better Tomorrow™. Истовремено, најновији ЕСГ извештај о одрживости показао је да је БАТ постигао значајан напредак, укључујући повећање броја потрошача производа који загревају дуван без сагоревања за 3 до 13,5 милиона на крају 2020. године, затим повећање прихода од нових категорија производа за 15 одсто у 2020. у односу на 2019. годину, повећање употребе обновљиве енергије на 26 одсто - повећање од 10 одсто у односу на претходну годину годину и више од 30 одсто смањења укупних емисија угљеника у односу на 2019. годину, али и смањење потрошње воде за готово 11 одсто у односу на 2019. годину. Такође, у извештају је наведено и одржавање више од 38.000 тренинга о људским правима, са више од 390.000 полазника у читавом ланцу снадбевања, као и постизање 38 одсто заступљености жена на управљачким позицијама.
Напредак БАТ-а на подручју одрживог развоја и преданост високим стандардима потврђен је и добијањем угледних независних признања. БАТ је већ 19 година заредом једина дуванска компанија укључена у индексе одрживости Dow Јонес 19 – престижни Светски индекс 2020. године.