БАТ СЕ ОБАВЕЗУЈЕ НА НУЛТУ СТОПУ ЕМИСИЈА УГЉЕНИКА ДО 2050.
БАТ је одлучио да своје циљеве одрживости прилагоди и усклади са УН-овим планом
- Симболично на дан борбе против климатских промена, Бритисх Америцан Tobacco се укључио у УН-ову кампању Трка до нуле, обавезујући се да ће смањити количину нето емисија на нулу до 2050. године. Постизање угљеничне неутралности само је један од корака на БАТ-овом путу трансформације, са циљем да обезбеди Боље сутра (А Better Tomorrow™) и истакне одрживост као главни приоритет.
Како би се пораст просечне глобалне температуре успео задржати на 1,5 °Ц у односу на прединдустријске вредности, потребно је одлучно и интензивно деловати на свим нивоима – а посебно компаније имају веома важну улогу у тој причи. Управо из тог разлога, БАТ је одлучио своје циљеве одрживости прилагодити и ускладити са УН-овим планом, те се обавезао да ће, најкасније до 2050. године, достићи нулту стопу емисија у читавом ланцу вредности.
Трка до нуле највећи је програм сарадње у борби против климатских промена у историји, чији је циљ преполовити глобалне емисије до 2030. и остварити нулте стопе емисија угљеника до 2050. У кампањи учествује више од 4.000 компанија у свету, на које по проценама отпада готово 25 одсто глобалних емисија ЦО2 и више од 50 % БДП-а. Имајући то у виду, БАТ-ова објава о преданости у борби против климатских промена својеврстан је увод у важне глобалне прекретнице у истој тој борби, укључујући састанак врха групације Г20 у октобру и 26. конференцију Уједињених нација о климатским променама (ЦОП26) у новембру у Glasgowu.
- Циљ наших настојања у оквиру стратегије За боље сутра (А Better Tomorrow™) је осигурати да одрживост буде на првом месту у свим нашим активностима. Из тог разлога, поносни смо што можемо подржати кампању Трка до нуле. Овај потез надовезује се на наше путовање у оквиру Нових категорија – с производима као што су Вусе, гло и Вело – као и на наш циљ да до 2025. задобијемо поверење 30 милиона корисника производа без сагоревања, те остваримо 5 милијарди ГДП прихода само од Нових категорија - изјавио је Kingsley Wheaton, БАТ-ов директор маркетинга.
- Фабрика у Врању прати и веома успешно одговара на све постављене глобалне циљеве одрживог развоја. Само у последње три године, тачније од 2017. до 2020. године, резултати фабрике на пољу одрживог развоја превазишли су задате циљеве. У том периоду остварили смо чак 35 одсто смањења одлагања отпада на депонију, 56 одсто смањења емисије угљен-диоксида и чак 95 одсто рециклаже отпада. Оно на шта смо посебно поносни јесте и употреба електичне енергије из 100 одсто обновљивих извора и планирана замена мазута са природним гасом као енергентом - истакао је Игор Гмаз, директор БАТ фабрике у Врању.
Учествовање у УН-овој кампањи само је почетак којим БАТ наставља свој пут одрживости. Само у 2020. години, БАТ је остварио смањење емисија својих пословних процеса од 30,9 %, доприносећи смањењу од 37,4 % у односу на основицу из 2017. Такође, у мају 2021. године, БАТ је објавио да је Вусе постао прва угљенично неутрална марка е-цигарета на свету. Истовремено, БАТ је проглашен лидером у борби против климатских промена за 2021. према избору часописа Финанциал Тимес, у оквиру европског избора којим се истиче 300 међу више од 4.000 компанија које су оствариле највеће помаке у виду смањења основних емисија гасова са ефектом стаклене баште у односу на приходе у раздобљу између 2014. и 2019. године.