НОВА ПРАВИЛА ЗА ТАКСИСТЕ! Старт ће сада бити ПАПРЕН, сва возила ће бити у белој боји?
Хоће ли цена старта бити повећана и како решити проблем "дивљака"? Да ли треба увести јединствени call центар и листе чекања на такси?
Поједина нова правила која су уведена за таксисте на аеродрому, највероватније ће бити уведена и на нивоу целог Београда, кажу удружења. Са обавезном белом бојом такси возила, листама чекања и забрани напуштања возила поједина удружења таксиста се слажу, док друга сматрају да то није решење њихових главних проблема.
ЦРВЕНО СВЕТЛО ЗА СРБИЈУ: Немачка уводи СТРОЖА ПРАВИЛА за улазак путника из наше земље, ево шта то значи
ЦЕНА ПОЛОВНИХ АУТОМОБИЛА СЕ ВИНУЛА У НЕБО! Стручњаци саветују купцима да добро ОБРАТЕ ПАЖЊУ на једну ствар!
У ОВОЈ СРЕМСКОЈ ОПШТИНИ ПОСЛА ИМА ПРЕКО ГЛАВЕ: Фирме се отимају за раднике, у просеку се свака друга кућа бави бизнисом
Строжа контрола критичних тачки код Бетон хале и Ушћа због дивљих таксија, повећање цене старта на 350 динара уз бесплатна прва два километра и јединствена листа чекања за такси јесу неки од предлога таксита. Међу удружењима не постоји јединствени договор и питање је чија страна ће превагнути.
НЕ ПИТА ЗА ДУЖИНУ ВОЖЊЕ И НАПУШТА СТАЈАЛИШЕ АКО ОДБИЈЕ ВОЖЊУ?
Рад таксиста на Аеродрому "Никола Тесла" регулисан је у о изменама и допунама Одлуке о такси превозу. Према томе, такси возачи ће убудуће приликом доласка на аеродром пријављивати на долазну позицију и евидентирати се.
"Такси возач се потом аутоматски ставља на листу чекања за пружање услуге и паркира своје возило на обележени простор. За то време таксиста мора да буде у возилу или поред њега. Превоз путника се обавља првим возилом у реду, а уколико први таксиста у реду одбије вожњу, дужан је да напусти стајалиште" наводи се у одлуци.
Из Удружења таксиста Маг кажу да ово јесте први корак да би се решио проблем дивљих таксиста, али да мора да се направи јединствени call центар и апликација за све такси фирме у Србији.
"Ту би требали да буду интегрисани сви таксисти на једном месту. Није битно која си фирма, битно је да радиш легално. Листе чекања су добра идеја, немам ништа против нових правила за одбијање вожње. Све то ће допринети да такси превоз буде културнији. Многа такси удружења сматрају да је у реду питати странку за правац и дужину пре започињања вожње, али сматрам да то не треба да буде тако. Све би то могло да се реши и да се уведе на нивоу града без већих проблема и нама би помогло, само је потребно да се то спроведе", кажу из такси Удружења МАГ.
НАЈВЕЋИ ПРОБЛЕМ НА УШЧУ И КОД БЕТОН ХАЛЕ
Да треба радити на проблемима таксиста у граду, али да сва правила на аеродрому не могу да се пресликају на град, сматрају такси превозници.
"Таксисти на аеродрому су већ "доведени у ред". С друге стране, надам се да ће у граду комунална служба више контролисати такси станице и да ће увече такве контроле да буду појачане. Највећи проблем је на Ушћу и код Бетон хале, где има највише 'дивљака'. Правило да таксиста треба да седи у колима и поред док чега вожњу, чак и ако је 20 по реду, неће ништа решити. То су периферне ствари. Битно је да се услуга пружи, а да чи ће се локација говорити унапред, то је мање битно", каже један од таксиста за МОНДО.
БЕЛЕ БОЈЕ МОЖЕ ДА БУДЕ И "ДИВЉАК"
Не верујем да ће се правила пресилкати на град, пошто на аеродрому имате ограђени пристор. Тамо морају да се врате ваучери и комунална полиција, како не би поново било крцато дивљим таксистима, сматра таксиста из друог удружења.
"Многи таксисти раде више од осам стати дневно што утиче на безбедност, што би такође требало контролисти. Не може неко да вози више од 8 сати без одмора, а то се често дешава. Бела боја таксија која се најављује неће до крај решити проблем, јер то је само нова ставка за возаче, а сваки дивљи таксиста такође може да офарба ауто у бело. Бела боја за све таксисте је трошак јер се наплаћује као додатна боја", објашњава таксиста.
ЦЕНА СТАРТА 350 ДИНАРА, ПРВА ДВА КМ БЕСПЛАТНА?
убудуће се таксистима додаје и обавеза да уколико током инспекцијског надзора инспектор друмског саобраћаја утврди оштећења на возилу, има право да такси превозника упути на ванредно испитивање погодности такси возила.
"То је још један трошак. Старт десет година нисмо повећавали, нама је мало, за странке је скупо. Постоји идеја да старт буде 350 динара и да буде бесплатно прва два километра, како би се кратке вожње од 600, 700 метара, којих често има викендом, мало смањиле. Осим тога, поједина такси удружења кажњавају таксисте ако одбије вожњу зато што није на реду он, него колега из друге такси фирме. Нема ту никакаве колегијалности.
ЈОШ ЈЕДАН ДОДАТНИ ТРОШАК
Из Секретаријата за јавни превоз прописано је посебно поступање у случају застарелих и оштећених идентификационих налепница које се налазе на ветробранским стаклима сваког такси возила.
"Налепнице су везане и за улазак у простор аеродрома и за коришћење електронског система који смо увели. Уведена је и казнена одредба за привредна друштва у износу од 120.000 динара, за предузетника 70.000 и за такси возача у износу од 20.000 динара. То је део мера које желимо да применимо како бисмо додатно увели ред у систем такси превоза, посебно када је реч о таксирању у склопу Аеродрома Никола Тесла“, навео је Васиљевић.