Београдски Кампстер решава проблем мотивације у online учењу — за два месеца окупили више од 2.500 корисника
У чему се домаћи Кампстер разликује од других платформи за online учење и како су за два месеца дошли до 2.500 плаћајућих корисника.
Домаћа интерактивна платформа за учење, Кампстер, која је с радом почела у новембру прошле године сада броји више од 2.500 полазника који похађају око 3.600 курсева. За тај резултат заслужна је шаренолика екипа коју чине оснивачки тим у ком су један доктор наука, програмери, маркетинг менаџер и предузетник, као и тим фокусиран на цлиент сервице и бизнис девелопмент.
Сама платформа је замишљена као место где се преко онлајн курсева из области ИТ-ја, пословања и личног развоја стичу знања и вештине које су потребне тржишту. Сви курсеви су креирани од стране аутора који су стручни у својим областима, а они су дужни да пруже квалитетан садржај и поштују методологију за писање курсева која укључује микролекције, речнике непознатих појмова, тестове и завршне задатке. Како се родила идеја за тако нешто говори нам Милош Јовановић, оснивач Кампстера:
- Идеје за добар стартап првенствено настају с циљем да се реши или унапреди нека лична потреба или недостатак. Тако је било и са Кампстером. Елем, наша Ана Ранитовић, једна од суоснивача је током докторских студија на Оксфорду похађала обавезне и факултативне онлајн курсеве и наишла на озбиљан недостатак на пољу мотивације. Имала је утисак да је препуштена сама себи као и да је социјални елемент у процесу учења у онлајн курсевима доминантно занемарен.
Из тог разлог Кампстер у први план ставља мотивацију и социјализацију фокусирајући се на друштвену интеракцију, гејмификацију и микроучење.
- Успели смо да све позитвне аспекте традиционалног учења увучемо у онлајн учење, ту првенствено мислим на социјалну компоненту, па тако на Кампстер платформи имате vašu classmate ekipu ili study grupu, која дели исте „течкоће” с вама – а то је усвајање знања. Кроз тај процес пролазите заједно, уз међусобно консултовање, упознавање, давање савета.
Што се гејмификације и микроучења тиче, Милош објашњава да се они састоје из „психолошких трикова” који полазнике подстичу и мотивишу на иницијативу и усвајање знања кроз микро лекције.
Наравно, платформе за учење нису новина, па се наметнуло питање како се Кампстер издваја из масе сличних платформи. Према Милошевим речима, да би били сигурни да су на добром путу пре тестирања производа урадили су истраживање тржишта. Из анализе постојећих платформи за учење уочили су да је главни недостатак то што је занемарен аспект мотивације. Управо њу у Кампстеру виде као диференцијалну предност:
- (Кампстер се) разликује по томе што решава проблем мотивације на путу усвајања знања. Ви на Кампстеру нисте препуштени сами себи, већ имате значајан подстицај да што лакше усвојите знање о чему сведоче првих 2.500 полазника који 65 одсто ефикасније завршавају курсеве захваљујући „кампстер методи”.
У потрази за новим корисницима промоцију раде преко дигиталних канала, али је оно што доноси највећи органски rast buzz. С повећањем броја корисника, у Кампстеру већ планирају даљи развој:
- Кампстер ће се развијати у два правца – б2б и б2ц. Србија је дала одличне резултате, па тако и подстицај да Кампстер постане глобална платформа. Резултат тога је већ завршена енглеска верзија платформе, а начињени су и први кораци за тржиште Европе и УАЕ.
Један од следећих корака је и увођење онлајн плаћања на сајт у циљу једноставнијих реализација између Кампстера и полазника курсева.