БЕОГРАД добија још два вида ЈАВНОГ ПРЕВОЗА! На посао преко САВЕ и ДУНАВА, али не и ТРОТИНЕТОМ
Житељи српске престонице добиће по свему судећи у наредном периоду два нова вида превоза. Један је бициклистички, а други речни.
Камен темљац за увођење јавних бицикала и јавног речног превоза ударен је, да тако кажемо, ове недеље на седници Скупштине града када је већина одборника гласала за предложени пројекат јавно-приватног парнерства за увођење система јавних бицикала у Београд.
- Београд је један од ретких градова који нема јавна бицикла, а пројект предвиђа 100 станица за паркирање тог превозног средства - рекао је на тој седници заменик градоначелника Горан Весић, напомињући да тренутно постоји око 100 километара бициклистичких стаза, а да је план да се изгради још 20 километара.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2016/12/08/sudar-foto-profimedia.jpg?itok=KcLs4kTk)
Велика новина на АУТО-ПУТУ у Србији: У случају несреће – ОБАВЕШТАВАЋЕ вас РАДИО
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/322742/racuni.jpg?itok=lS5dAYjA)
ПОСКУПЉЕЊА ОД АВГУСТА: Већи рачуни за струју и гас, СКУПЉЕ И ГОРИВО
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/322742/profimedia-0353401012.jpg?itok=-krsu__8)
ЦЕНЕ ВАРИРАЈУ, али шта је разлог томе?! Кугла сладоледа у Београду кошта као 18 у Пироту!
Компанија која уђе у јавно-приватно партнерство са Градом Београдом добиће до 75 одсто власништва, а бицикли ће бити обични и електрични.
Са друге стране, све популарније средство превоза у српској престоници – тротинети, за сада нису предвиђени као део система јавног бициклистичког превоза јер, како каже Весић, за сада у Србији не постоји законска регулатива за то превозно средство.
- Као Град смо организовани да нам у приоритету буду пешачке зоне, односно пешаци и бициклисти јер је то цивилизацијско достигнуће.
Истакао је да ће, изменом Одлуке о јавним паркиралиштима бити обележена места за снабдевање на ободима пешачких зона и да ће се она штитити потапајућим стубићима, а да ће се контрола улазака и излазака обављати електронским путем.
Друга велика новина у јавном превозу Београда требало би да буде "отварање речног линијског саобраћаја јер постоје делови града који се могу повезати на тај начин".
Ова идеја о речном систему превоза није нова, она је чак и реализована у Београду 2008. године. Тада су бродови "Карпе дием" и "Данка" од 25. априла до 30. октобра превозили путнике са старобеоградске на новобеоградску обалу на линији Блок 70 – Ада Циганлија и Блок 70 – Бранков мост. Планирано трајање вожње за сваку релацију у минутима било је: Блок 70 – Ада Циганлија 3-4 минута; Блок 70 – Бранков мост 12-15 минута; Бранков мост – Блок 70 20 минута и Ада Циганлија – Бранков мост 10 минута.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/11/08/profimedia-0352394849.jpg?itok=wxYOTLX4)
Премошћене Сава и Колубара: Ускоро пешице од обеновачке до сурчинске обале, а ево када се нови мост пушта у САОБРАЋАЈ
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/06/27/morava.jpeg?itok=XRqqC7Yv)
ОД СУТРА АВИОНИ ПОЛЕЋУ ИЗ КРАЉЕВА! Аеродром "Морава" се отвара за цивилни ваздушни саобраћај!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/84136/komunalna-policija_foto_srbijadanassasa_dzambic_2.jpg?itok=ruAPpvNL)
У Новом Саду повећане казне: Ко не очисти за псом или пере ауто на јавном месту КАЗНА 200 ЕВРА!
Како је тада најавио вршилац дужности градоначелника Београда Зоран Алимпић, било је планирано и увођење већих бродова, трајекта, који је требало да превозе и аутомобиле и камионе. Међутим, само неколико месеци касније ова два бродића превезла су последњу туру путника.
Наиме, задовољство пробним периодом функционисања речног превоза није било на очекиваном нивоу јер је за шест месеци превезено 58.000 хиљада путника.
Међутим, Београђани су током шест месеци пробног периода бродове више користили да би уживали на реци и разгледали Београд, иако је првобитна замисао била да служе искључиво као јавни превоз, а и време пловидбе било је знатно дуже од планираног. Показало се да су навике Београђана толико "тврде" да они једноставно неће на посао да одлазе "воденим" већ "сувоземним" путем.
(ВИДЕО) "ОВАКВЕ ПИЈАЦЕ НЕМА НИГДЕ У ЕВРОПИ" У Бубањ потоку се може наћи СВЕ: Од шарпланинца до "убице комараца"