Бренд који Срби обожавају пред затварањем? Шведски модни гигант H&M суочен са озбиљном кризом: Нови извршни директор има план како да опорави фирму
Чини се да је некада успешан модни ланац потпуно изгубио пут на тржишту високе уличне моде, јер младима више није узбудљив.
Продаја у шведској модној кући почела је да стагнира. Нови извршни директор одлучио је да протресе ствари, снизи цене, модернизује продавнице и уложи у маркетинг.
Шведски модни бренд H&M деценијама је синоним за модерну одећу по приступачним ценама. Оно што их је ставило на мапу љубитеља моде биле су сарадње са дизајнерима као што су Стела Макартни, Маисон Маргиела и Версаће, а сарађивали су и са Мадоном.
Међутим, чини се да је некада успешан модни ланац потпуно изгубио пут на тржишту високе уличне моде, јер младима више није узбудљив – скупљи је од онлајн брендова попут Шеина, а не луксузан као Зара.
Наиме, у све конкурентнијој модној индустрији, продаја H&M-a стагнира, са приходима од око 21 милијарду долара једва већи од оних у 2017. години, док су приходи Индитекса (власник Заре, Берсхка, Страдивариус) порасли за 42 одсто у истом периоду. У првих девет месеци прошле године продаја H&M-a пала је за један одсто, док је Индитексова порасла за седам одсто.
Пре годину дана, H&M је предузео акцију да промени ствари и довео ново руководство у компанију. Тако је нови извршни директор постао Даниел Ервер, 43-годишњи бивши приправник у компанији који је био на различитим позицијама током својих 18 година службе. Његов први потез је био снижавање цена, модернизација продавница и повећање улагања у маркетинг. Исто тако, његова визија је да H&M поново постане 'кул' бренд међу млађом популацијом.
Стога је Charli КСЦКС ангажована да бренду да дозу свежине и смела, и она је постала заштитно лице колекције јесен-зима. Ако треба да прогуглате ко је она, вероватно имате више од 30 година и савршено сте срећни што ту и тамо купујете обичну мајицу или дуксерицу од H&M-a.
У низу догађаја осмишљених у метрополама попут Лондона и Њујорка, Чарли је имала концерте, чији је домаћин био H&M. Идеја водиља била је да нова колекција буде дрска и безобразна, храбра и бескомпромисна, попут шестог студијског албума 'Брат', или у преводу - дериште.
Чарли га је објавила почетком јуна 2024. и постао је тренутна летња сензација. Догађају у Лондону присуствовале су све 'Ит' младе 'slavne личности' и деца познатих родитеља, тачније нерођених беба - од Лили Мос, ћерке Кејт Мос, до Рафертија и Ајрис Ло, чији су родитељи Џуд Ло и Сејди. Фрост.
Појавио се и син Лијама Галагера, Ленон, као и његова рођака Анаис, ћерка Ноела Галагера. "Наш приоритет је да бренд поново учинимо "вау“, а ми користимо музику да створимо јачи идентитет који заиста добро резонује код купаца до којих желимо да допремо“, рекао је нови директор Ервер.
Млади не праштају грешке
Такође, компанија је ставила већи акценат на музику у својим продавницама, где су песме које се пуштају пажљиво одабране да одражавају укусе младих потрошача. Постоји и јавна Спотифи плејлиста „The Соунд оф H&M“, која је лајкована више од 128 хиљада пута од стране корисника музичке платформе и укључује музичаре као што су Цосета, Filli или Вида, а ажурира се сваке недеље како би се уклопила у "вибрације и звук бренда“. Исто тако, H&M је сарађивао са шведском музичком агенцијом Охлоги, која је специјализована за повезивање брендова са одговарајућим уметницима, како би усавршила поставу за своје емисије и кампање.
Друга серија Чарлијевих концерата планирана је ове године, како би H&M остао повезан са музиком. Модни бренд тако покушава да изоштри свој идентитет, али тренутно није јасно у ком правцу иде. Зато што више нема толики утицај на јефтином делу тржишта и мора да убеди потрошаче који не опраштају неетичке праксе и знојнице у земљама Трећег света да се залаже за нешто више. Млади потрошачи су, у ствари, немилосрдни и нису расположени за маркетиншке напоре који се сматрају плитким или неаутентичним, кажу посматрачи, а шведски модни гигант треба да буде веома опрезан да не повлађује превише младима
- Ако покушавате да будете кул - рекао је АЈ Лацоуте, извршни партнер у консултантској кући Глобал Адвисори, "веома је вероватно да сте већ подбацили…"
H&M, међутим, тврди да је нова колекција велики хит и, на пример, капут са леопард принтом који је Чарли КСЦКС носила за кампању распродат је за неколико минута.
Извор: Еспресо