БРНАБИЋ: Неће више бити папира, шалтера и печата
Министарка Ана Брнабић је најавила да би до краја године требало да буду усвојена два важна закона о електронском пословању и електронској управи.
"Циљ је да папири, шалтери, печати и разне процедуре буду иза нас", поручила је Брнабићева.
Брнабићева је на Десетој годишњој конференцији НАЛЕД-а "Резултати и правац реформи 2016/17", на којој ће бити представљена овогодишња "Сива књига" са 100 препорука за унапређење административних процедура, рекла да је та публикација један од основних алата за владу да се види који су то административни проблеми за привреду Србије и посебно сектор малих и средњих предузећа.
Она је рекла да су међу 10 кључних препорука Сиве књиге - електронска управа, више електронских сервиса за привреду и грађане.
“Министарство државне управе је у последњих шест месеци радило са НАЛЕД- ом на разматрању свеобухватне стратегије и разради акционог плана за Е-управу у наредне две до три године”, казала је министарка.
Министарство ради на два правца у увођењу Е управе, статешком да таква управа у Србији буде иреверзибилан процес за било коју владу, а други активности у кратком и средњем року.
Праве се два важна регистра - Адресни регистар и Централни регистар грађана у сарадњи, први са Министарством грађевинарства и други у сарадњи са МУП-ом.
“До краја године очекујемо и Закон о адресном регистру”, навела је Брнабићева.
Она каже да ће ти процеси бити завршени у 2018. години.
Брнабићева је рекла да је започето и електронско архивирање, што је велики посао, пошто велики трговински ланци појединачно складиште око два и по милиона докумената, што их много кошта.
“Увели смо електронски регистар арихвирања преко електронских грађевинских дозвола. Настављамо даље да крчимо тај пут”, рекла је она.
Брнабићева каже да ће бити измењена и уредба о електронском канцеларијском пословању и да ће то бити усвојено на седници владе у наредне две недеље.