"До сада смо у Краш уложили више од 45 милиона евра" Шарановић КОНАЧНО ПРОГОВОРИО и открио зашто купује хрватску компанију
"Верујем у производњу и управо зато инвестирам у ову индустрију"
Небојша Шарановић, српски предузетник и инвеститор, власник кипарске компаније Kappa Стар Лимитед у чијем је власништву неколико компанија у Србији, у свом првом интервјуу за Јутарњи лист говорио је о разлозима због којих се одлучио за куповину акција Краша и могућем преузимању те компаније.
Горење продало фабрику у Старој Пазови: Нови власник ВЕЛИКА ЕВРОПСКА КОМПАНИЈА
Хрвати вуку Меркел за рукав: Распламсава се борба за Фолксваген
Дом војске продају за 76 евра по квадрату! Војни комплекси широм Србије иду на добош
Разговор са Шарановићем водили су у понедељак и уторак телефонски и путем имејла, а он се одлучио на интервју у јеку берзанске, али, како тврди, и не само такве битке за Краш.
- Реч је о уобичајеној процедури, ми и данас послујемо у Хрватској преко локалне брокерске куће која нас саветује о формалним корацима. Ни у једном се тренутку нисмо хтели скривати те у потпуности поштујемо хрватске законе и правила Загребачке берзе. Купујемо само у своје име и за свој рачун.
- Низ година послујемо у кондиторској индустрији региона и остварујемо јако добре резултате. Зато редовно пратимо индустрију у овом делу Европе и сматрамо да Краш има велики потенцијал. Он има сјајан бренд, изврсне производе и одличне запослене. Верујемо да има велики потенцијал за даљи раст и развој, а сматрамо да смо због нашег искуства у индустрији добар улагач који може донети додатну вредност. Резултати које смо досад постигли у кондиторској индустрији охрабрују нас да наставимо са инвестицијама. Наша је групација власник Jaffe и Банинија, компанија чији су производи добро познати у Хрватској. Откад смо им ми власници, оне су знатно успешније. Непрестано инвестирамо у технологију и развој. Само смо у Jaffu уложили 28,6 милиона евра. Од нашег преузимања компанија је учетворостручила приходе, вишеструко смо повећали производњу и број запослених.
- Ми Краш плаћамо по цени коју сматрамо фер вредношћу коју мали деоничари и запослени требају добити. Ова цена показује његов потенцијал.
- Када смо почели куповати, прокуриста Краша Марица Видаковић замолила ме је да се састанемо кад будем у Загребу, али на крају нам се распореди нису ускладили те до састанка није дошло.
- До сада смо у Краш уложили више од 45 милиона евра. Јако верујемо у правни систем Републике Хрватске и сматрамо да мањински пакет може бити профитабилан, те смо спремни партиципирати у Крашу и са мањинским уделом. Те смо могућности свесни од почетка, што није променило нашу одлуку да инвестирамо. Многи нас упозоравају на примере синхронизованог деловања Управе Краша и Месне индустрије Браћа Пивац, али ми се тиме не бавимо јер верујемо да за све постоје закони и регулатори. То је њихов посао. Не би било добро да Управа било којим својим потезом у овом процесу донесе превагу, а на штету свих радника, осталих деоничара и саме компаније.
- То су злонамерна тумачења и потпуна неистина. У каријери сам имао шест фабрика и ниједна никада није премештена нити угашена. Верујем у производњу и управо зато инвестирам у ову индустрију. Највећа вредност Краша су његови стручњаци и запослени јер, верујте ми, нико други на свету не зна произвести Бајадеру или Griotte и друге брендове који се производе у Загребу. Сваку нашу инвестицију прате развој и раст фабрика, нова радна места и нова перспектива. Сви који проуче наше пословање у то се могу уверити на конкретним бројкама и нашим пословним потезима.
- Да бисмо на то одговорили прецизно, морали бисмо знати бруто билансе компаније, што још не знамо. Но, сигурно је да повећање профитабилности видимо кроз повећање улагања у нове производне капацитете и синергијске ефекте са осталим чланицама наше групације. На пример, оно у шта смо сигурни је да постоји велик потенцијал за повећање продаје на српском тржишту. Уверени смо и да на другим тржиштима може боље, а средстава и знања имамо.
- Не могу коментарисати будуће потезе Месне индустрије Пивац. Цена коју ми плаћамо свима је добро позната и ми нудимо цену коју, према нашем мишљењу, мали деоничари и радници заслужују.
ГОРКО СЕ ПОКАЈАЛИ! Моћна европска држава због ЗАГАЂЕЊА СМАЊУЈЕ БРЗИНУ на ауто-путевима
СПЕКТАКУЛАРНО: Новим путем од Шапца до румске раскрснице стизаће се за мање од 15 минута!
Она је СТРАХ И ТРЕПЕТ за америчке богаташе: Волстрит у паници, ако победи ГОТОВИ СУ! (ВИДЕО)
- Добили смо писмо радника Краш ЕСОП-а којим нас обавештавају да Месна индустрија Браћа Пивац нуди 50.000 куна за један удео у Краш ЕСОП-у. Та се понуда односи на властите деонице Краш ЕСОП-а, које се не котирају на Загребачкој берзи. Радници су нас, сматрајући да је то мало, позвали да и ми дамо понуду за властите деонице Краш ЕСОП-а, што смо и учинили. Преко Управе Краш ЕСОП-а, за те властите деонице понудили смо 130.000 куна по уделу, што је готово два и по пута више од онога што нуди МИ Браћа Пивац. Понуду смо упутили поштом јуче ујутру са Кипра. И овај пут сматрамо да је то реална тржишна цена. Дакле, у контакту смо тако да добијамо писма од запослених у Крашу и Краш ЕСОП-у, на основу којих смо стекли утисак да радници нису задовољни тренутним стањем и развојем ситуације.
- Према коме мислите да је оно непријатељско? Како је непријатељско када смо деоничарима понудили два и по пута вишу цену него што је била годинама на берзи, те смо јасно поручили колико верујемо у Краш и какав потенцијал у њему видимо. Чињеница да су се хиљаде деоничара одлучиле за продају најбољи је доказ да у тој продаји не виде ништа непријатељско.
- За сада су јако позитивна. Имамо писану кореспонденцију са Ханфом и задовољни смо одговорима. Знамо да у неким деловима пракса не постоји, али ћемо службеном кореспонденцијом доћи до одговора и на та питања.
СЈАЈНЕ ВЕСТИ ЗА СРБИЈУ: Уговор за МОРАВСКИ КОРИДОР у наредних 10 дана, а ево где ће бити потписан
Босанац прво блокирао Фолксваген, а сад га и тужио: Шта су то Немци згрешили?
Напуњена ОБА КРАКА гасовода "Турски ток": Ево када почиње са радом!
Нећете веровати чиме се они баве: Ово су ПОСЛОВИ које раде ПЕНЗИОНЕРИ и старији грађани ЕУ
Балкански "краљ банана" основао нову авио-компанију: Намерава да преузме и пропалог словеначког гиганта?