Додељене награде КАКТУС 2020! Награде за најквалитетније и најпрофесионалније појединачне кампање
Са два добитника, 10 финалиста и Гранд Prix наградом, Вип Мобиле проглашен је четврту годину за редом Оглашивачем године
Маркетинг мрежа наградила је синоћ организације, компаније, институције и агенције за најквалитетније и најпрофесионалније појединачне и интегрисане кампање на шестом фестивалу интегрисаних комуникација КАКТУС 2020. За награде ове године конкурисало је чак 172 пројекта.
Кампања "Године су битне", коју је осмислила и реализовала агенција Лео Burnett за клијента Вип Мобиле, проглашена је Интегрисаном кампањом године - Гранд Prix. Ова кампања освојила је награду и у категорији Cross медиа интегрисана кампања. Агенција Лео Burnett и Вип Мобиле освојили су награду и у категорији Execution - Дизајн за пројекат "Zzzuper препаид".
Са два добитника, 10 финалиста и Гранд Prix наградом, Вип Мобиле проглашен је четврту годину за редом Оглашивачем године.
Агенција Оватион BBDO, са осам финалиста и три добитника, проглашена је Агенцијом године. Оватион BBDO освојио је наградр и у категоријама Појединачни радови - Интерне комуникације за кампању "Нецтар химна - Није свеједно", као и у категоријама Појединачни радови - Видео и Бранд awarness интергисана кампања за кампању "Munchmallow бренд филм - Прича за себе", која је рађена за клијента Jaffa Црвенка.
Агенција New Момент New Идеас Company крунисана је са два признања - у категорији Појединачни радови - Евент за кампању "SNEAKERVILLE" (klijent: Спорт Висион) и у категорији Појединачни радови - Инфлуенцер маркетинг за кампању "Telenor&Whatifness", која је рађена за клијента Теленор Србија.
Saatchi&Saatchi Београд и Позориште Пуж освојили су две КАКТУС 2020 награде за кампању "ChaTheater" i то у категоријама Појединачни радови - Мобиле и Цонтент маркетинг.
У категорији Појединачни радови - ТВ награду је освојила ИКЕА Србија за кампању "Флека", док су заједно са агенцијом СИВО, у категорији Појединачни радови - БТЛ, освојили признања за кампању "ИКЕА Слеепинг Фестивал".
Репресент Communications и The Coca-Cola Company освојили су награду у категорији Појединачни радови - ПР за кампању "Будимо". Пројекат "Лансирање Туборг Xmas Brew укуса", који су реализовали агенција Executive Гроуп и Carlsberg Србија, освојила је признање у категорији Појединачни радови - Социал Медиа.
Банца Интеса награђена је за пројекат "Смарт роковник" у категорији Појединачни радови - Медиа, а у категорији Оутдоор награђен је Mercator-S за кампању "Верујемо у идеју - Нови Сад 2020". Популар Communications и Jaffa Црвенка награђени су за пројекат "1.000 хвала" у категорији Директни маркетинг, а Туна Фисх Студио однела је победу у категорији Execution - Продукција за кампању "Лело".
Најбоља Профитна интегрисана кампања ове године је "Плазма ритуали" компаније Бамби, а најбоља Друштвено одговорна интегрисана кампања је "Quattro 2020" компаније Фриком. Најбоља Дигитална интегрисана кампања је "Дијамант - у све се меша" агенције Жишка и компаније Дијамант.
Luna\TBWA Београд и Пивара Требјеса - Никшићко пиво награђени су за кампању "Никшићко Пиво - регионална кампања Амо попит по пиво" у категорији Интегрисана кампања креирана за друго тржиште, док је "Монделēз Интернатионал" награђен у категорији Адаптирана међународна интегрисана кампања за пројекат "Милка Goodness".
Агенција McCann Београд награђена је у категорији Посебно признања LOCKDOWN интегрисана кампања за пројекат "Thank you, доцторс".
О томе ко ће добити овогодишње КАКТУС награде одлучивао је стручни жири који су чинили признати и угледни професионалци из креативних, ПР, дигиталних агенција и продукцијских кућа из Србије и региона. Жири из Србије ове године радио је у саставу: Ана Шутић, Цреативе Дирецтор, New Момент New Идеас Company; Ђорђе Јанковић, Chief Цреативе Business Десигнер, New Startegy; Горан Јанкулоски, Манагинг Партнер, Жишка; Јелена Драгишић, Хеад оф Цреативе, LUNA\TBWA; Јосип Модли, Партнер, Фриед; Леа Станковић, Executive Дирецтор, Communis DDB; Лидија Миловановић, Associate Цреативе Дирецтор, McCann Београд; Марко Вулиновић, Цреативе Дирецтор, Реал Група Београд; Мирослав Миљеновић, Цреативе Дирецтор, СИВО; Немања Станковић, Цреативе Дирецтор, Executive Гроуп; Предраг Симић, Цреативе Дирецтор, Лео Burnett; Тамара Јокановић, Манагинг Дирецтор, Репресент Communicatios и Владимир Митровић, Цреативе Дирецтор, Оватион BBDO.
Регионални жири ове године чинио је: Давор Брукета, Chief Цреативе Officer & Co-Chairman, Bruketa&Žinić&Grey (ХР); Дејан Шијук, Цреативе Дирецтор, Aquarius (БиХ); Домагој Давидовић, Фоундинг Партнер & Цреативе Стратегист, Швицарска (ХР); Илинка Црвенковска, Цреативе Дирецтор, Идеа Communications (МК); Иван Танић, Цреативе Дирецтор, Saatchi&Saatchi Загреб (ХР); Иван Тушек, Хеад оф Цреативе, Дегордиан (ХР); Јуре Коренч, Цреативе Дирецтор, Агенција 101 (СЛО); Јурица Ћорлука, Хеад оф Цреативе, Сеñор (ХР); Лана Бедековић Росандић, Owner & Манагинг Дирецтор, Алерт (ХР); Милена Мијатовић, Фоундер & Манагинг Дирецтор, МИНТ Бања Лука (БиХ); Мирка Модринић, Цреативе Дирецтор, Пристоп (СЛО); Роберт Бохинец, Цреативе Дирецтор, Футура DDB (СЛО) и Урош Горичан, Цреативе Дирецтор, Херман & партнерји (СЛО).
Награду КАКТУС Талентс (powered by Делта Холдинг) освојио је тим САГА, који су чинили Сара Радовић и Стефан Гајић из агенције Дирецт Медиа Унитед Солутионс.
Као и прошле године, КАКТУС 2020 понудио је учесницима квалитетан и разноврстан конференцијски програм из различитих области интегрисаних комуникација. Међу главним предавачима ове године били су Ренато Зандонá, Executive Цреативе Дирецтор, AKQA, Сãо Пауло; Јоао Флорес, Chief Цреативе Officer, Дентсу Аегис Network Сингапур; Сандра Болд, Глобал Цреативе Дирецтор, Публицис Италија и Елав Horwitz, СВП Глобал Innovation Дирецтор у McCann Worldgroup Њујорк.
Током два дана квалитетног online програма, учесницима фестивала представили су се и Chris Mccarty, Хеад оф Цреативе Strategy, The ЗОО, Google (Француска); Бруно Луглио, Цреативе Дирецтор, Spotify (УСА); Рај Pathmanathan, Цреативе Дирецтор и Јелена Стошић, Strategy Дирецтор у Кидс Индустриес the family agency, Лондон (УК); Бруно Регало, Цреативе Дирецтор / Хеад оф Арт & Десигн, TBWA\Chiat\Day, Лос Ангелес (УСА); Will Руст, Фоундер, Ступид Идеас (Данска); Андреа Хенао, Партнер & Манагинг Дирецтор, 360 Agency Берлин; Санти Урсо, Цреативе & Арт Дирецтор, Saatchi & Saatchi Аустралија; Ана Анђелић, Strategy Executive & Author оф The Business оф Аспиратион, Њујорк; Saymon Медеирос, Сениор Арт Дирецтор, Wunderman Thompson, Дубаи (УАЕ); Dawid Сзцзепаниак, Chief цреативе officer & Партнер, VMLY&R, Варшава; Фолкер Wrage, Пресидент, Леавингстоне Интернатионал, Грузија; Димитрис Тсоутсос, Хеад оф Strategy, Публицис Гроупе, Грчка и Јан де Јонг, Цо-фоундер & Манагинг Партнер, Webpower Адриа (Хрватска). Првог и другог дана била је организована и панел дискусија на тему Innovation hype (powered by Делта Холдинг).
Трећи дан фестивала започео је промоцијом другог издања публикације АДБООКА, под слоганом "The power ис ин you!" i премијером првог дугометражног документарног филма о развоју advertising индустрије у Србији, под називом "Креативни ген". Ово је први дугометражни филм о струци икада снимљен у Србији. Филм су снимили Маркетинг мрежа, у сарадњи са агенцијом Реал Група РГС и ЛЦФ Продукцијом, док визуелно решење филма потписује агенција Оватион BBDO.