ДОМИНАНТНА у региону: Србија "рекордер" по висини намета на гориво
По висини цене дизел горива и аутогаса изнад комшија
Цену горива улази више од 50 одсто државних накнада и такси, каже Томислав Мићовић, генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије, у којем страхују да ће нови Закон о накнадама за коришћење јавних добара, који је у јавној расправи, додатно оптеретити цену деривата.
Прочитајте и:
По висини цене дизел горива и аутогаса доминантна у региону, док је по висини бензина на трећем месту, после Хрватске и Црне Горе, тврде у Удружењу.
Мићовић каже да нацрт новог закона предвиђа, поред постојећих, и две нове накнаде - за енергетску ефикасност и за биогориво.
Увођењем те две додатне накнаде, возач ће практично гориво "платити" 40 одсто, а за државне накнаде и таксе издвојити чак 60 одсто од укупне цене, тврде у том Удружењу.
- Србија је по цени дизел горива већ скупља у односу на најнижу цену дизела у региону - наводи Мићовић и указује да би та разлика могла усмерити потрошаче из Србије да купују гориво негде у окружењу, нарочито оне који живе у близини границе или оне који често путују и иностранство
Подаци истраживања "ЕУ Weeky Оил Bulletin" и УНКС-а показују да куповином 1.000 литара дизел горива, на државне таксе у Србији одлази 718 евра, у Хрватској 653 евра, Црној Гори 617, Мађарској 611, Румунији 575 евра, БиХ 506 евра, док је у Бугарској то 502 евра, а у Македонији само 398 евра.