ДОШАО ЈЕ КРАЈ СВАКОДНЕВНОМ ЗИВКАЊУ: Нема више злоупотребе телефона ради продаје, ево шта треба да урадите
Ништа без сагласности власника.
Свакодневном зивкању трговаца на кућне телефонске прикључке стаће се на пут израдом подзаконског акта у склопу Закона о заштити потрошача, да би се спречила злоупотреба коришћења туђих телефонских бројева ради продаје разноврсних производа, заштитила приватност власника телефонског прикључка и уједно спречиле преваре вештих продаваца, на које обично наседају старији и недовољно упућени грађани.
КИНЕЗИМА СУБВЕНЦИЈА ОД 4 МИЛИОНА ЕВРА: Нова радна места у Крагујевцу до 2023. године
СРПСКО СЕЛО У КОМЕ НЕМА НЕЗАПОСЛЕНИХ: У њему ради чак 70 ФИРМИ, а у потрази за послом долазе и из суседних места
МАЛИ ШЕНГЕН И ИТ СЕКТОР ШАНСЕ ЗА БРЖИ РАЗВОЈ СРБИЈЕ И РЕГИОНА: Марко Чадеж у посети Вашингтону
Председник Националне организације за заштиту потрошача Горан Паповић каже да акт, за који се још не зна поуздано када ће угледати светло дана, грађанима треба да обезбеди приватност тако што ће се такви позиви спречити пријавом телефонског броја у регистар "Не зови".
Када акт заживи, власници телефонског прикључка мораће само да број заштите код РАТЕЛ-а, Регулаторног тела за електронске комуникације, тако што ће захтевати да се телефонски број не даје компанијама које телефонске бројеве користе да би се бавиле трговањем. По Паповићевим речима, нема евиденције о томе колико је лаковерних грађана насело на приче продаваца, нити постоји податак о томе да ли се тим поводом неко негде жалио због узнемиравања непознатих трговаца.
- Нема сумње да таква продаја уноси немир код становништва па заиста треба стати на пут давању туђих бројева телефона без сагласности власника - истакао је Паповић.
Руководилац Сектора за заштиту потрошача у Министарству трговине, туризма и телекомуникације Вишња Ракић подсетила је на то да је то министарство током јавне расправе, као и путем средстава јавног информисања, у више наврата обавештавало јавност о томе да се припрема доношење подзаконског акта у склопу Закона о заштити потрошача.
Осим опције да телефон не буде у бази података доступних трговцима, ради пружања савета и помоћи грађани ће моћи да се обрате и Тржишној инспекцији и регионалним саветовалиштима за потрошаче, чији се контакт-подаци могу наћи на званичној интернет-страници Министарства трговине, туризма и телекомуникација.
Законом је предвиђена могућност изрицања прекршајних налога за трговце који позивају потрошаче чији су бројеви унети у наведени регистар - навела је руководитељка Сектора за заштиту потрошача у Министарству трговине, туризма и телекомуникације Вишња Ракић.
За правна лица предвиђене су прекршајне казне од 50.000 динара, за одговорно лице у предузећу 8.000 динара, за предузетника 30.000 динара. Уколико трговац не поступи по прекршајном налогу, предвиђене су знатно оштрије казне, од 300.000 динара до 2 милиона за фирму, док је за одговорно лице у предузећу казна од 50.000 динара до 150.000.
Рок истиче 31. јануара! Ко не испуни ОБАВЕЗУ, Министарство подноси пријаве, а казне су и 2 МИЛИОНА!
ПРОДАЈЕ СЕ ДРЖАВНА ИМОВИНА У КРАЉЕВУ: Зграда фабрике и плац се могу купити за 6,7 милиона динара
Нема више БЕСПЛАТНЕ вожње: Почиње наплата путарине кроз Ниш, Прокупље и Пирот на краку Коридора 10
Расписан конкурс за субвенције у туризму: Издвојено 875 милиона динара
Познати светски часопис уврстио СРБИЈУ У ОБАВЕЗНУ ДЕСТИНАЦИЈУ ЗА 2020: "Ево зашто је морате посетити!"