БОГАТ ПРОГРАМ ФЕСТИВАЛА КАКТУС 2020 И ПРЕМИЈЕРА ФИЛМА "КРЕАТИВНИ ГЕН"
Шести национални фестивал КАКТУС 2020 ове године трајаће три дана.
Конференцијски део фестивала, са предавањима најбољих и најнаграђиванијих светских креативаца и комуникационих стручњака, биће одржан 3. и 4. новембра online на платформи. Трећег дана, односно 5. новембра у Cineplexx Ушће Shopping Центер, биће организована премијера првог дугометражног документарног филма о развоју advertising индустрије у Србији, под називом “Креативни ген”, као и промоција другог издања публикације АДБООКА и годишња додела струковних награда КАКТУС 2020 и КАКТУС Талентс.
Као и прошле године, КАКТУС 2020 понудиће учесницима квалитетан и разноврстан конференцијски програм из различитих области интегрисаних комуникација. Међу главним предавачима ове године налазе се и Иоана Филип, СВП Глобал Executive Цреативе Дирецтор, Energy BBDO, Чикаго; Ренато Зандонá, Executive Цреативе Дирецтор, AKQA, Сãо Пауло; Јоао Флорес, Chief Цреативе Officer, Дентсу Аегис Network Сингапур; Сандра Болд, Глобал Цреативе Дирецтор, Публицис Италија и Елав Horwitz, СВП Глобал Innovation Дирецтор у McCann Worldgroup Њујорк.
Током два дана квалитетног програма, учесницима фестивала представиће се и Chris Mccarty, Хеад оф Цреативе Strategy, The ЗОО, Google (Француска); Бруно Луглио, Цреативе Дирецтор, Spotify (УСА); Рај Pathmanathan, Цреативе Дирецтор и Јелена Стошић, Strategy Дирецтор у Кидс Индустриес the family agency, Лондон (УК); Бруно Регало, Цреативе Дирецтор / Хеад оф Арт & Десигн, TBWA\Chiat\Day, Лос Ангелес (УСА); Will Руст, Фоундер, Ступид Идеас (Данска); Андреа Хенао, Партнер & Манагинг Дирецтор, 360 Agency Берлин; Санти Урсо, Цреативе & Арт Дирецтор, Saatchi & Saatchi Аустралија; Ана Анђелић, Strategy Executive & Author оф The Business оф Аспиратион, Њујорк; Saymon Медеирос, Сениор Арт Дирецтор, Wunderman Thompson, Дубаи (УАЕ); Dawid Сзцзепаниак, Chief цреативе officer & Партнер, VMLY&R, Варшава; Фолкер Wrage, Пресидент, Леавингстоне Интернатионал, Грузија; Димитрис Тсоутсос, Хеад оф Strategy, Публицис Гроупе, Грчка и Јан де Јонг, Цо-фоундер & Манагинг Партнер, Webpower Адриа (Хрватска). Првог и другог дана биће организовано и неколико креативних дискусија, а једна од њих је и панел на тему Innovation hype (powered by Делта Холдинг).
Трећи дан фестивала започеће промоцијом другог издања публикације АДБООКА, под слоганом „The power ис ин you!“ АДБООКА ове године слави креативну моћ људи који раде у advertising индустрији и који својом креативношћу мењају ствари у друштву и струци. АДБООКА је пројекат хуманитарног карактера, па ће, као и прошле године, део тиража бити у слободној продаји по цени од 30 евра по комаду, а сав новац који се прикупи од продаје тиража биће дониран СОС Дечијим селима Србија.
За трећи дан фестивала заказана је и премијера првог дугометражног документарног филма о развоју advertising индустрије у Србији, под називом „Креативни ген“. Ово је први дугометражни филм о струци икада снимљен у Србији. Филм су снимили Маркетинг мрежа, у сарадњи са агенцијом Реал Група РГС и ЛЦФ Продукцијом, док визуелно решење филма потписује агенција Оватион BBDO.
Филм обухвата период од 2008. до 2020. године, односно период када се струка у Србији најбрже развијала. Ових 12 година обележиле су велике промене на свим пољима – од креативе, продукције, појаве и експанзије првих друштвених мрежа, масовног отварања нових агенција, до доласка глобалних компанија на српско тржиште које су са собом донеле и нове трендове, па све до 2020. године која је била посебно изазовна и својеврстан рестарт за advertising индустрију. У филму говори 15 директора и креативних директора агенција у Србији, који кроз седам кључних тема дају преглед и ретроспективу развоја advertisinga у нашој земљи.
Фестивал ће ове године бити затворен доделом награда најбољима у струци. Награде се додељују у 24 категорије, а добијају их организације, компаније, институције и агенције за најквалитетније и најпрофесионалније појединачне и интегрисане кампање у протеклој години. Главне награде на фестивалу су, као и до сада, Агенција године, Оглашивач године и Интегрисана кампања године – Гранд Prix. Списак финалиста објављен је на званичном сајту фестивала. Награде ће бити додељене и младим талентима у оквиру такмичења КАКТУС Талентс (powered by Делта Холдинг), који су ове године имали задатак да одговоре на бриеф удружења СОС Дечија села Србија.
Више информација о фестивалу и програму можете пронаћи на сајту.
Фестивал КАКТУС 2020 подржало је преко 45 медијских кућа из целог региона, као и компаније Mercator С, Апатинска пивара, Пепсицо – Марбо Продуцт, Фриком, Ушће Shopping Центар и Jaffa Црвенка. Златни спонзор фестивала је Делта Холдинг, сребрни спонзор Форма Идеале, док је ове године бронзани спонзор компанија Mastercard. Партнери фестивала су агенције – Дирецт Медиа Унитед Солутионс, Оватион BBDO, Хеадлине, Дегордиан, Инфо Медиа Гроуп, Алма Quattro и ДПЦ Гроуп. Фестивал су подржали и Нова Communications, Дигитал Елемент, Cineplexx Србија, Chameleon Рума, Propix и Српска асоцијација менаџера. Филм “Креативни ген” подржали су Реал Група РГС и ЛЦФ Продукција.