Генералка у Џенерал моторсу! Десетина хиљада радника ОСТАЈЕ БЕЗ ПОСЛА
Џенерал моторс се спрема да затвори фабрике у Мичигену, Охају, Мериленду и Канади и да среже број запослених за 15 одсто у оквиру ширег плана за смањење трошкова који је креиран с циљем повећања профита компаније.
Агенција АП прецизира да ће ГМ отпустити 14.700 фабричких радника и административног особља у Северној Америци, чија су примања фиксна, и да ће се на листи за евентуално затварање наћи пет погона.
Смањење ће обухватити 8.100 запослених на административним пословима, од којих ће један део добити пакет акција компаније, док ће други бити отпуштени.
Дејан Ћика: Нето добит предузећа Скијалишта Србије 65 посто већа
У фабрикама би без посла могло да остане 3.000 радника у Канади и још 3.600 у САД. Део америчких радника би био пребачен у фабрике камиона и СУВ возила у којима ГМ повећава производњу, саопштено је из компаније.
Највећи број погођених фабрика прави аутомобиле који се након следеће године неће продавати у САД-у, додаје АП. Оне ће или бити затворене или могу да се преоријентишу на производњу другачијих возила. Судбина фабрика ће бити део преговора о колективном уговору са синдикатом следеће године.
Редукција броја запослених представља 15 процената укупне ГМ-ове радне снаге у Северној Америци која броји 54.000 људи.
Овај највећи произвођач аутомобила у САД, власник брендова "шевролет", "бјуик", "кадилак" и ГМЦ, навео је да ће овим потезом уштедети шест милијарди долара у готовини до краја следеће године, што укључује смањење годишњих трошкова за 4,5 милијарди долара и смањење капиталне потрошње за 1,5 милијарди долара.
Ова смањења долазе поврх уштеда од 6,5 милијарди долара које је компанија најавила за крај ове године.
ГМ не предвиђа економску кризу, а спроводи ове резове како би се за њу унапред припремио док је компанија јака и док је економија снажна, изјавила је генерална директорка Мари Мари Бара новинарима.
Додала је да се ова индустрија брзо мења и окреће аутомобилима на електрични погон, аутономним возилима и дељењу вожње, те да ГМ мора да се прилагођава томе.
Бара је навела да су тарифе на увозни алуминијум и челик погодиле компанију, али није рекла да имају било какве везе са реструктурирањем, преноси АП.