Гугл, Фејсбук и Твитер у ПРОБЛЕМУ: Покушавају да пронађу заједнички језик са Конгресом САД
Сарадња у циљу регулације закона
Технолошке компаније Силицијумске долине - "Гугл", "Фејсбук" и "Твитер" суочавају се са великим изазовом јер ће морати да изнађу начина да са Конгресом САД сарађују у погледу намере законодаваца да отклоне правне мањкавости пре избора на половини мандата 2018, наводи "Глас Америке".
Прочитајте и:
Наиме, Конгрес је анализом утврдио да је амерички закон заостао за брзим растом друштвених мрежа па су, без прописа који уређују плаћање политичког рекламирања на друштвеним мрежама, страни агенти могли да објављују лажни или запаљиви материјал у покушају да манипулишу јавним мњењем.
Ипак, законодавци остају оптимисти кад је реч о могућности да се извуку поуке из прошлости.
- Када грађани знају ко је платио за нешто, то утиче на њихово мишљење. То не значи да и даље неће бити Амерканаца који ће желети такве рекламе које ствару поделе, али ће барем знати одакле оне долазе и можете имати много јаснију дебату о томе ко шта каже и шта покушава да уради - каже републиканска чланица Конгреса Ана Ешу.
Она истиче да "ако постоји место које увек разуме промене, то је Силицијумска долина. Она је заснована на уношењу раздора, на предузимању ризика".
Уколико буде усвојен, нацрт новог закона о поштеном оглашавању регулисаће онлајн политичке рекалме по истим прописима који важе за рекламе на телевизији, што од компанија изискује да воде јавну базу података у којима се чувају те рекламе и у којима ће пружати информације о њиховом финансирању.
- Американци заслужују да знају ко плаћа за онлајн рекламе. Чак и ако се Руси нису мешали, ипак би требало да обновимо законе, који морају бити модерни колико и они који покушавају да нама манипулишу - рекла је демократска сенаторка Ејми Клобучар из Минесоте.
Међутим, професор политичке комуникације на Универзитету Џорџ Вашингтон Дејв Карпф рекао је за ВОА да ће формирање такве базе података бии тешко и компликовано.
При том, ниједан од шефова главних технолошких компанија у области друштвених мрежа није се у потпуности обавезао да ће подржати нацрт закона, већ напротив, изгледа да су наклоњенији приступу самосталне политике.
Предложени закон о поштеном оглашавању, уз то, решава само део проблема на друштвеним мрежама.
- Још већи проблем је то што Руси и други отварају сајтове да би намерно ширили дезинформације, лажне или нетачне вести, при чему се не идентификују као сајтови под руским покровитељством - рекао је Марк Џејкобсон, професор на Универзитету Џорџтаун.
Прочитајте и:
Републиканска чланица Конгреса Ешу упозорава да мешање у изборе неће престати, указујући да је време да законодавци, компаније и грађани преузму заједничку одговорност.
- Морамо да урадимо много бољи посао од овога сада. Биће нам потребна сарадња са њима - рекла је она, закључивши да компаније које управљају друштвеним мрежама морају да кажу Конгресу како могу најбоље да примене оно што су законодавци прописали.