Илон Маск изазвао шок: Купује једну од највећих компанија на свету
Најбогатији човек света Илон Маск свој портфолио путовања у будућност, после свемира и „Спејс икса”, компаније „Тесла” за производњу електро аутомобила, проширује.
Одлучио је да купи и једну од најстаријих и најпознатијих фабрика за производњу авиона у свету „Боинг”.
Ова компанија има низ проблема у последњих пар година. Незгоде које се дешавају (отпадају врата авиона), па невоље са синдикатима и радном снагом, довели су ову познату америчку и светску компанију у незавидан положај, јер им над главом висе вишеструке контроле и могуће казне у процесу производње авиона.
Све је изгледа готово, како сазнају добро обавештени извори блиски овом милијардеру, који је раније тврдио да га не интересују „мали послови” као што је производња авиона у једном од најпознатијих и најцењенијих конгломерата на свету за производњу цивилних али и војних летелица.
Боинг послује са 150 држава света, за њега ради око 170 хиљада радника, широм Америке и још у 65 земаља а производе тренутно шест најпознатијих и комерцијално најупотребљаванијих авиона на свету. Више од 10 хиљада летелица, заправо „пола светске летачке флоте” чине авиони овог џина. У војном смислу производе фасцинантне летелице за снабдевање горивом у ваздуху КЦ–46 базиран на Боингу 767, па чувени „Апач” хеликоптер–АХ 64, војне сателите и још много тога.
Ипак изгледа да су гласине биле истините и да је Илон Маск преломио и изнео понуду за званичну куповину овог гиганта. Боинг је планирао изградњу електричног авиона, потом и летелице за одлазак у свемир или барем туристичка путовања изван граница атмосфере која ће бити далеко пријемчивија од садашњих астрономских цена за овакве излете у свемир.
Да ли је Маск ипак осетио да ће то бити велика конкуренција његовим напорима да „Спејс икс” доведе у врх истраживања и путовања у свемир. Већ више од века фабрика авиона Боинг има традицију, логистику, инжењере, стручњаке свих профила, фантастичан портфолио где читаву планету облећу њихове летелице и скоро свака земља на свету има понеки Боинг авион.
Да ли је ово само још један бизнис подухват препаметног милијардера или свет путовања добија нове димензије у будућности под управљачком палицом овог бизнис генија. Како ћемо путовати и да ли ће отворити нову еру у свемирским путовањима у будућности.
Боинг велики и војни произвођач авиона
Познато је да Боинг није само гигант у светским размерама у производњи комерцијалних авиона у цивилној авијацији већ и један од навећих уговарача за проиводњу војних летелица, ловаца последње генерације и све већих транспортних авиона.
Маск зна шта ради, изјавио је да поштује наслеђе Боинга али да жели да створи још јачу, одрживу компанију, модерну која ће смањити ниво угљендиоксида на планети и допринети креација нових идеја за будућност. Жели да направи авионе нове генерације, који неће загађивати планету, далеко лакше у физичком смислу и отворити нову еру у авио, свемирском и земаљском транспорту планете.
Својим идејама допринеће бољитку човечанства сматрају Маскови фанови, јер је ова индустрија, како каже, стагнирала већ годинама а он ће је увести у ново доба авијације уверени су његови обожаваоци. Још увек није позната цена, али говори се о арнжаману који ће се отплаћивати „до века” јер милијарде долара нису довољне за куповину овог светског гиганта у историји не само америчке већ и светске авијације, потребна је и политичка воља и дозвола.
Тако да све на крају зависи од онога кога је Илон Маск јавно подржао– Доналда Трампа и његове евентуалне победе на америчким изборима петог новембра.