МЕКДОНАЛДС СМИСЛИО ТАЈНО ОРУЖЈЕ ЗА ПРИВЛАЧЕЊЕ ГОСТИЈУ: Плави лукови постали најпознатија атракција на свету и симбол ИНОВАТИВНОГ БРЕНДИРАЊА (ФОТО/ВИДЕО)
Плави лукови постали су симбол локалне заједнице и део идентитета Седоне.
Мекдоналдс ресторан у граду Седона у савезној америчкој држави Аризони, привлачи пажњу својим необичним изгледом - уместо традиционалних жутих лукова, овај ресторан има лукове у боји тиркиза, односно плаве. Ова јединствена карактеристика овог ресторана је постала позната широм света и често се истиче као пример неконвенционалног приступа брендирању.
Прича о плавим луковима Мекдоналдса у Седони потиче из 1993. године, када је ова локација отворена. Градски званичници су тада били забринути да би класично жуто М на фасади ресторана могло да одврати пажњу од природних лепота околног пејзажа, који је познат по својим импресивним црвеним стенама и прелепим природним формацијама. Стога су се одлучили за нешто другачије - плаву боју, која је била сматрана више прикладном за овај локални контекст.
Ова одлука да се користи тиркизна боја за препознатљиве лукове Мекдоналдса постала је део локалне легенде и урбаног мита. Туристи често посећују ову локацију како би фотографисали овај јединствени ресторан. Плави лукови постали су симбол локалне заједнице и део идентитета Седоне.
Осим што представљају локалну атракцију, плави лукови у Седони постали су пример иновативног приступа брендирању и прилагођавању окружењу. Ова необична одлука у вези са бојом фасаде показује како велике компаније могу да прилагоде своје производе и брендове локалним контекстима и културама, док истовремено поштујући и чувајући природну лепоту и карактеристике места на којима послују.
Извор: Србија Данас/М.А.