Губитник и губиташ објавио рат Телекому
Владимир Лучић: СББ је заложен за дуг, то пише и у регистру АПР, Јунајтед Група има акумулиран губитак од преко 800 милиона евра, за последњих неколико година повећали су задуженост за више од 5 милијарди евра, притом не плаћају порезе и друге дажбине у Србији.
Јунајтед Група већ пет година са истим порукама напада Телеком, а ми смо непрестано све јачи и јачи. Следеће године биће свима јасно да је Телеком Србија апсолутни победник комерцијалне битке и ко је продао антенске стубове да би преживео зиму, а ко је то плански урадио да би се даље развијао.Ово је данас поручио генерални директор Телекома Владимир Лучић реагујући на нове нападе на најуспешнију српску компанију преко медија у власништву конкурентске Јунајтед Групе.
![Tomislav MomiroviÄ](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/12/13/mixcollage-13-dec-2023-01-30-pm-4547.jpg?itok=2CWofcxG)
Момировић: Жене предузетнице играју важну улогу у трансформацији економије Србије
![ekonomija](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/12/13/ekonomijaaa.jpg?itok=SEl8B_e7)
СРПСКА ЕКОНОМИЈА ПОСЛЕ ПАНДЕМИЈЕ МЕЂУ НАЈУСПЕШНИЈИМ У ЕВРОПИ! Познати амерички магазин похвалио наше резултате
- Сви напади на нас крећу из једног центра, са једне адресе, а то је Јунајтед Група, Притом, права је мистерија која је уопште њихова права адреса, јер када смо покретали два судска процеса, у Србији и Швајцарској, прво је требало одгонетнути под коју јурисдикцију уопште спадају, испало је да су са Сејшела - рекао је Лучић за ТВ Happy.
Много већи проблем је ипак понашање поменуте групације и њених медија, супротно свакој међународној пракси.
- Напади на Телеком са медија у њиховом власништву практично су свакодневни већ пет година. Између осталог, само у последњих шест месеци имали су два документарна филма о Телекому, уз константе прилоге на порталима и у редовним ТВ емисијама. То је флагрантна злоупотреба доминантног положаја, с обзиром на то да њихов оператер има 40 одсто тржишног учешћа. Замислите да било где у Европи нека компанија, на пример нека банка, направи два своја ТВ канала и да преко њих непрестано напада конкуренцију. Такве примере не можете наћи сигурно било где у Европи, можда ни у свету, ни у једној привредној грани - упозорио је Владимир Лучић.
Оно што је посебно занимљиво јесте понашање аналитичара које медији Јунајтед Групе користе за нападе на Телеком.
- По правилу нас њихови саговорници, аналитичари, стручњаци, прозивају за ствари које највише сметају Јунајтед Групи, исте поруке и шаљу, користе исти речник. Оно што највише смета нашој конкуренцији саговорници њених медија изговарају. А већ пет година то су исте приче и исте лажи. Такође, они који анализирају резултате Телекома нападају нас у организацији компаније која никада није пословала позитивно. СББ је заложен за дуг, то пише и у регистру АПР, Јунајтед Група има акумулиран губитак од преко 800 милиона евра, за последњих неколико година повећали су задуженост за више од 5 милијарди евра. Уз све то, њихов основни бизнис модел су такозване пореске оптимизације, да не плаћају порезе и друге дажбине у Србији.
Први човек Телекома апсолутно је сигуран да ће се у 2024. показати пуна снага компаније коју предводи.
- Најновија кампања против нас односи се на продају антенских стубова, што је сама Јунајтед Група урадила пре пола године. Њихова директорка тада је рекла да је то врхунски посао у складу са европским и светским трендовима. Показаће се истина, ко је продао стубове да некако преживи зиму, што говоре за нас у својим емисијама, а ко је плански то урадио сада како би се даље развијао. Такође, добићемо и објавићемо наш међународни кредитни рејтинг, као најбољи знак пословног стања неке компаније, који ће да ураде две највеће светске агенције, и сигуран сам да ће бити вишеструко бољи од конкурената. С обзиром на то да се следеће године ширимо на Америку, да ћемо пуном снагом да радимо у Немачкој и Турској, да ћемо имати и значајно већи број корисника у земљама региона, показаће се у 2024. ко је у праву, они који пет година понављају исту причу или ми - јасан је Лучић.
Небројени су примери двоструких стандарда у кампањи против Телекома. На пример, оператер СББ већ пет година не плаћа коришћење преко 100.000 стубова Електродистрибуције, користећи судски спор који имају, а то им је кључна инфраструктура за долазак до корисника. Исто као што су се у неком ранијем периоду развијали коришћењем инфраструктуре Телекома.
- Нападају нас за куповину Коперникуса из 2018, који је био други по величини оператер у земљи, после СББ, и чак у бољем технолошком стању од њих, с обзиром на то да је у највећој мери био дигитализован. У исто време догодила се продаја већинског власништва у Јунајтед Групи, када их је фонд БЦ Партнерс купио за 2,5 милијарде евра, где је процењено да СББ има вредност од преко милијарду евра. По којој логици други по величини кабловски оператер није вредео ако је СББ толико вредео. По којој логици њихови аналитичари говоре да смо ми претплатили куповину, а да су БЦ Партнерс платили реалну цену - упозорио је Лучић.
И то није све. Најуспешнија српска компанија трпи нападе да је заправо неуспешна.
- Од средине 2019. до данас стално тврде да смо презадужени, да узимамо кредите како бисмо исплатили плате, да пропадамо, једно те исто. А ми смо у те четири године изградили оптичку мрежу, мобилну мрежу, преузели низ ТВ канала, узели најбоље медијске садржаје, проширили се у целом региону и на дијаспору, према истраживањима рађеним у Хрватској највећа смо и пословно најуспешнија компанија у нашој индустрији на подручју целе бивше Југославије. Притом, најугледније међународне финансијске институције постале су најбољи партнери Телекома Србија. Добијамо десетогодишње кредите са 3,5 године грејс периода и без икаквих гаранција. А када вам најпрестижније банке, попут Банк оф Америка, дају средства не тражећи гаранције, они максимално детаљно анализирају какав бизнис план имате, какво су вам финансијско стање и стратегија и перспектива развоја. Телеком ужива огромно поверење најугледнијих светских и европских финансијских институција и по томе смо јединствени у целом региону - нагласио је Владимир Лучић.
За то време, Телеком обара све рекорде по расту прихода и броја нових корисника, као и по оперативној добити, а запослени у компанији имају никада веће плате.
Један од најдрастичнијих примера кампање лажних вести против Телекома Србија, коју је организовала и преко својих медија водила Јунајтед Група, догодио се ове јесени, поводом усвајања нових медијских закона.
- Пуне три недеље из дана у дан, са по најмање три прилога дневно, а некада и са преко двадесет, њихови медији су нападали Телеком. Креирали су лажну слику да је у вези са медијским законима најважнији Телеком, да је највећи проблем то што нам остаје право на оснивање медија и чак да ће то бити проблем за придруживање Србије ЕУ јер је Брисел, наводно, жестоко против тога. По усвајању закона испоставило се да никакав проблем не постоји, Европска комисија и Урсула фон дер Лајен лично су похвалили законска решења. Нико од оних који доносе одлуке у Бриселу није имао ништа против да Телеком настави да буде власник медија, што смо већ пуних 12 година - објаснио је Лучић.
Како је најавио, у циљу максималне транспарентности, исто као са кредитним рејтингом, Телеком ће ове године добити и јавно објавити међународни “одит” медија у његовом власништву, од Арена Спорт до Еуроњуз Србија и Блумберг Адрија, ревизију њихових финансија и уређивачких политика и извештавања.
Посебан аспект напада на Телеком Србија је политички.
- Апсолутно је јасно да они који у Јунајтед Групи имају мањински власнички удео, али њоме фактички управљају, имају велике политичке амбиције. Ту им је главни циљ да сруше председника Вучића. Хоће да дођу до власти коришћењем позиције кабловског оператера и власника медија, а сматрају да им је Телеком ту главна сметња. Комерцијалну битку пребацили су на политички терен, због својих политичких страсти, уместо да раде на задовољству корисника, на услугама и условима које пружају људима - закључио је Владимир Лучић.