КАКО ДО НАКНАДЕ ЗА ПРЕВОЗ? Ко не оправда маркицу, плаћа порез од 10 одсто
Сваки пређени метар до посла мораће бити покривен "документацијом".
Само једна реч додата члану 18 Закона о порезу на доходак грађана могла би већину запослених у Србији да остави без омиљеног кеша који добијају на име трошкова превоза.
ПЕНЗИОНЕРИ ЗАДОВОЉНО "ТРЉАЈУ РУКЕ": Ево шта "ШВАЈЦАРСКА ФОРМУЛА" доноси!
НОВЕ ЦЕНЕ САОБРАЋАЈНИХ ДОКУМЕНАТА: Грађани, спремите се за трошак, ево колико НОВЦА ћете морати да издвојите
Нови ПРАВИЛНИК пун ЗАБРАНА: Куповина козметике у Србији више неће бити иста!
Послодавци ће, ако се Нацрт закона усвоји у садашњој форми, од 1. јануара моћи да бирају да ли ће радницима куповати карте за превоз, терати их да доносе и правдају новац рачунима или - на исплаћену готовину почети да плаћају порез од десет одсто. Извесно је да ће, када ово постане део закона, ко се не придржава прописа ризиковати да буде кажњен.
Министарство финансија је почетком године издало Мишљење којим је већ наговестило да ће сваки пређени метар до посла морати да буде покривен "документацијом", уколико послодавац жели да накнада остане неопорезована. Додуше, не постоје подаци колико се фирми придржавало Мишљења.
Јасно је да ће слова закона морати да се држе, али је тешко претпоставити шта ће изабрати као најповољнију опцију. Највећа је неизвесност пред запосленима који до радног места не користе јавни превоз.
- Трећа варијанта, са плаћеним порезом, била би најкомфорнија, али захтева додатна средства. Не можемо да предвидимо за шта ће се послодавци определити, као што не знамо како већина тренутно ради. Немамо податак да је било контрола, нити изречених санкција. С обзиром на то да се ово сада уграђује у закон, биће основ за прекршај - објашњава Рада Стојановић, заменик уредника часописа "Рачуноводствена пракса".
Важећи Закон о порезу на доходак грађана, као и Нацрт будућег, прописује лимит од 3.837 динара за трошкове превоза без пореза. Ко исплаћује више и сада на разлику плаћа намет. Новина је што ће 10 одсто додатног трошка имати и сви они који не оправдају и износе испод лимита.
Најмање проблема нова правила ће донети фирмама са малим бројем запослених. Питање је како ће се прилагодити велики системи и да ли ће и раднике који аутомобилом стижу на посао терати да узму маркицу.
- Ми смо присталице да се на све плаћа порез - каже Срђан Дробњаковић, директор Уније послодаваца. - Модел који подразумева да се износ правда рачунима је превише компликован. То значи да бисмо буквално морали да ангажујемо особу која би се само тиме бавила. На крају, то испадне скупље. Када се тако посматра, једноставније нам је да платимо 10 одсто пореза, него да се бавимо толиком додатном администрацијом. Верујем да ће се већина послодаваца определити за то - додаје он.
И плате по новом
Нацрт закона о порезу на доходак грађана предвиђа и већи неопорезиви део зараде. Уместо досадашњих 15.300 динара, без пореза и доприноса биће 16.300 динара.
Компаније које стипендирају и кредитирају ђаке и студенте моћи ће месечно да им дају до 30.000 динара, а да на то не плаћају порез. Важећи лимит је 11.741 динар.
Пензионери у Србији се све чешће запошљавају: Зараде ДУПЛУ ПЕНЗИЈУ, а ови профили су НАЈТРАЖЕНИЈИ
За ШЕСТ ДАНА стиже 5.000 за пензионере, а од НОБЕМБРА повећава се плата и за РАДНИКЕ: Повећање и до 15 ОДСТО!
Грађани, нови пропис је ВЕОМА СТРОГ! Нема више ношења ВОЋА на путовање: СТРОГА ЗАБРАНА СТУПА НА СНАГУ!
НОВА ПРАВИЛА О БЕЗБЕДНОСТИ НА РАДУ: Милионске казне и катанац!
Јача ПОВЕРЕЊЕ СРБА у динар! Штедња у домаћој валути НИКАД ВЕЋА