Како су су два концерта Rammstein-a подигли домаћу економију
Београд је недавно био домаћин два спектакуларна концерта немачке групе Rammstein (24. и 25. мај), који не само да су изазвали до сада невиђен хајп, већ и донели изузетне економске користи граду.
Више од 120 хиљада људи из различитих делова Европе, али и света пратили су концерте, а процењује се да је сваки посетилац, долазећи на концерт, потрошио између 400 и 500 евра током викенда.
Према подацима удружења ХОРЕС, током 24. и 25. маја остварено је чак 60.000 ноћења у Београду, што је резултирало попуњеношћу смештајних капацитета у хотелима и другим смештајним објектима.
Недељама пред заказане концерте у хотелима је било немогуће наћи собу, приватни смештај у ужем и ширем центру града одавно је био букиран, па су многобројни фанови били принуђени да изнајмљују куће и собе у приградским насељима: у Барајеву, Гроцкој, Јакову, Лединама, Земун Пољу и другим општинама.
Осим тога, ресторани и кафићи у Београду су били попуњени до максимума, што је резултирало интензивном економском активношћу у граду.
Ако импресивност наступа популарних Немаца и премашена очекивања публике оставимо по страни, остаје да закључимо да концерти Rammstein-a јасно показују колико су догађаји попут ових важни за Београд. Они не само што привлаче туристе и генеришу значајне приходе у кратком временском периоду, већ и промовишу град као атрактивну дестинацију за културна дешавања. Стога, Београд би требало активно да подржава организацију сличних концерата како би искористио њихове вишеструке бенефите, пре свега економски раст, промоцију туризма и културну размену.