Канцеларија за ИТ и еУправу главни мотор дигиталне трансформације јавне управе: Србија спремно дочекује успостављање Дигиталног новчаника
Наиме, Европска унија интензивно ради на стандардизацији Дигиталног новчаника у виду мобилне апликације који ће представљати једно од решења да се на једном месту чувају лична документа грађана: возачка дозвола, лична карта, здравствено осигурање...
Директор Канцеларије за ИТ и еУправу, др Михаило Јовановић је гостујући у Вестима Euronews-a говорио о важности успостављања Дигиталног новчаника, као и значају успостављеног Централног регистра становништва као кључним механизмима који олакшавају административне процедуре грађана.
-Ми пратимо шта ради Европска унија, како напредује процес стандардизације и желимо да будемо једни од првих који ће понудити својим грађанима Дигитални новчаник. То практично значи да у свом мобилном телефону, у посебној мобилној апликацији, поред различитих личних докумената можете имати и чувати електронски потписане документе. Ова мобилна апликација заправо треба да замени све оно што имате од личних докумената и података на пластичним картицама и ту се практично налази пут ка олакшавању административних процедура грађанима - рекао је Јовановић и додао да је потребно ускладити и домаћу регулативу у надлежности неколико институција.
Јовановић је истакао да је Канцеларија за ИТ и еУправу већ успоставила Централни регистар становништва заједно са Министарством државне управе и локалне самоуправе који је омогућио грађанима брже и ефикасније обављање послова у контакту са државном администрацијом, јер се сви лични подаци грађана Србије сада налазе на једном месту.
-У Централном регистру становништва се налазе подаци о грађанима из свих државних институција, попут Министарства унутрашњих послова, Министарства државне управе и локалне самоуправе, Централног регистра обавезног социјалног осигурања, а у овом тренутку више од 160 различитих институција приступа Централном регистру становништва како би се повукли ажурни подаци грађана - рекао је Јовановић и позвао све остале државне институције, које то још нису урадиле, да се повежу на Регистар и олакшају процедуру грађанима.