КОЛИКО ЋЕ "КОШТАТИ" СРПСКУ ПРИВРЕДУ? Застој у Суецком каналу довео до прекида у глобалном ланцу снабдевања
У питању је главна рута којом се роба из источне Азије транспортује у Европу.
Блокирање саобраћаја у Суецком каналу створило је велике проблеме транспортним компанијама и појединим произвођачима, али није узроковало крупна померања на светском тржишту, оцењује Бојан Станић из Привредне коморе Србије и наглашава да за сада нема последица тог инцидента за српску привреду.
БИТАН ЈЕ КРАЈЊИ РЕЗУЛТАТ : Како је младић из Босне спасио фабрику кекса од затварања?
ПОСЛОВАЊЕ КОМПАНИЈЕ „ДУНАВ ОСИГУРАЊЕ“ У 2020. ГОДИНИ: Рекордни резултати на свим пољима
ДАН Д - ПОД КОЈИМ УСЛОВИМА ЋЕ СРБИ МОЋИ НА ЛЕТОВАЊЕ У ГРЧКУ: Све ће бити познато после данашњег састанка!
Теретни брод "Евер гивен" који је од уторка блокирао Суецки канал, ослобођен је јутрос, а Станић каже да је због насукања гигантског брода дошло до прекида у глобалном ланцу снабдевања јер је то главна рута којом се роба из источне Азије транспортује у Европу.
- То је у овом тренутку проблем за компаније које транспортују робу, за произвођаче, као и за кориснике те робе. Међутим, то не може да буде узрок крупних померања на светском тржишту - казао је помоћник директора сектора за стратешке анализе ПКС Бојан Станић за К1 телевизију.
Он је навео да блокада Суецког канала не представља проблем за глобалну привреду, али да тај инцидент има краткорочни ефекат на тржиште нафте и енергетике, као и да може да утиче на повећање трошкова транспорта који, како каже, расту од краја године.
Како је рекао, због ризика од прекида у ланцу снабдевања одређене земље се концентришу да ти ланци буду што краћи и да их приближе матичним земљама. Указује да се око 80 одсто светске трговине односи на робу, а да се 80 одсто те трговине одвија морским путем, односно кроз транспорт бродовима.
Истиче да је то најекономичнији вид транспорта и да у последње време због економских разлога компаније повећавају габарите својих бродова што, како је објаснио, може да изазове проблеме као што је инцидент у коме се насукао брод.