ИСТОЧНИ КРАК КОРИДОРА 10: Од Пирота до границе новим ауто-путем од Нове године
Коловоз је спреман за прва возила, изграђена су 4 моста, али има још доста посла на обилазници, а временске прилике диктирају темпо радова.
Прва возила од Пирота до Градине могла би новим ауто-путем да "тутње" већ од Нове године. Мајстори бугарске "Грејс групе" завршили су посао на деоници од Пирота до Димитровграда, а да би овај потез био пуштен у саобраћај чека се асфалтирање три траке у смеру ка Бугарској на обилазници око Димитровграда.
Пут између два града на источном краку Коридоара 10 је спреман за прва возила, али има још посла на обилазници. Да ли ће до Нове године неимари успети да се изборе са овом трасом зависи и од временских прилика с обзиром на то да би сваки дан у "минусу" који леди асфалт могао да накратко одложи радове.
На деоницу ауто-пута Е 80 Пирот-Димитровград улазиће се у месту Бачеве ливаде близу села Пољска Ржана. Нова саобраћајница паралелна је са постојећим магистралним путем и дугачка је 14, 34 километра.
РАДОВИ ТЕКУ ПО ПЛАНУ: Обнова 3 деонице на Коридору 10 до маја 2017.
- Изграђена су четири моста и исто толико надвожњака, као и два подвожњака, укупне дужине 511 метара - каже Марко Ђорђевић из "Коридора Србије".
- Урађно је и пет укрштања са локалним саобраћајницама и пољским путевима, док су радови на делу који ће магистрални пут повезати са селом Обреновац у завршној фази. Од Пирота до Димитровграда изграђена је коловозна конструкција у пуном профилу ауто-пута, са шест трака са хабајућим слојем асфалта.
У делу где нова саобраћајница пролази поред села Чиниглавци изграђен је зид за заштиту од буке у дужини од 120 метара. Дуж појаса ауто-пута урађена су и корита водотокова, потока Тивој дол, Студенка, Срећковац и реке Нишаве на око 970 метара. У току су радови на уређењу корита реке Јерме.
МИХАЈЛОВИЋ: ОПРАВДАЛИ смо ПОВЕРЕЊЕ, за 100 дана имамо 50 конкретних РЕЗУЛТАТА
Остало је још да се заврши изградња чеоне наплатне рампе Димитровград, али су радови претходних дана мировали због ниских температура. Практично после овог дела почиње обилазница за коју је задужен "Актор" који је трећи извођач радова на овој деоници.
Пре њега су пут изнад Димитровграда у дужини од 8, 68 километара покушали да изграде аустријска "Алпина" и бугарски "Трејс" али су први посустали због банкрота те компаније, а са Бугарима је раскинут уговор због кашњења на градилишту.
Коначно се виде обриси нове саобраћајнице, али има још много посла. Рок за завршетак радова је април 2017. године, али је план да се три траке у смеру ка Бугарској заврше до краја децембра како би возачи могли да користе саобраћајницу од Пирота до границе.
- На почетку трасе је петља Димитровград, а после ње је успон од око 2, 4 километра дуж стеновите падине изнад западног дела града - објашњава Ђорђевић.
Вучић и Орбан обишли нову деоницу на Коридору 10
Због тешких теренских услова изведена су три потпорна зида, два насипа и два моста. После моста број три улази се у тунел Пржојна падина чије десна цев је дуга 326 метара, а затим преко моста број четири и у тунел Прогон од 988 метара. У њима су завршени сви радови и преостаје само инсталирање електромашинске опреме.
У делу од тунела Пржојна падина до изласка из тунела "Прогон" ауто-пут је пројектован са четири траке у ширини од 3, 5 метара без зауставних трака. На обилазници има укупно девет мостова који су укупно дугачки 1.156 метара.
Најтежи део трасе је засек Градиње у дужини од око 900 метара који се налази насред пута. Управо са њим се грађевинци боре и по минусу. Добили су задатак да уклоне око 300.000 кубика камена, а тренутно су негде на пола пута до испуњења циља. Пет багера, две бушилице и до 40 камиона непрекидно раде како би ово "камено брдо" уклонили са трасе будуће саобраћајнице.
За то им је потребно још неколико месеци па ће док то не ураде у овом делу бити изграђен алтернативни пут у левој траци како би побегли од камене косине.