Лидл Србија извезла робу у вредности од 10 милиона евра
Користећи снагу своје малопродајне мреже у Европи, Лидл Србија је извезла домаћих производа у вредности од 10 милиона евра, чиме је подстакла привреду и директно допринела БДП-у Србије.
У исто време, Лидл је значајно увећао и удео домаћих артикала у асортиману својих продавница у Србији.
Српски производи у виду Лидл брендова нашли су се на полицама Бугарске, Румуније, Хрватске, Словеније, Пољске и Словачке.
- Сировину, попут пшенице или шећера, је лако извести, јер је велика потражња за њима. Међутим, наш циљ је да искористимо снагу наше малопродајне мреже и извеземо финални производ, чија је вредност већа јер укључује рад више повезаних индустрија у Србији. На тај начин се доприноси српском БДП-у - истакао је Никола Балабан, извршни директор набавке компаније Лидл Србија.
Балабан додаје да је српска храна све траженија ван граница наше земље, али само под условом ако је изнад просечног и константног квалитета, од прве до последње палете.
Извоз производа, и то сомуна, адриатикос сира, замрзнутих кроасана, жу – жу пецива, кокошије и ћуреће паштете и тост хлеба, у вредности од 10 милиона евра постигнут је захваљујући партнерским односима Лидла и домаћих добављача. Наиме, Лидлови партнери имају осигуран пласман робе и могу да планирају производњу, што им отвара простор за инвестиције у погледу капацитета и стандарда, важних за достизање европских стандарда квалитета.
- Прави пример за то је производња сомуна. Како и увек, желимо да градимо дугорочне партнерске односе, па од нашег добављача који има погоне у Суботици, Нишу и Новом Саду, извозимо сомун у Бугарску, Румунију, Пољску, а ускоро и у Немачку, Италију, Шпанију и то у вредности од пет милиона евра - навео је Балабан.
Такође, Лидл Србија је за готово 100 српских произвођача обезбедила добијање ИФС сертификата, који је важан предуслов за извоз у Европу, као кроз мрежу овог малопродајног ланца, тако и шире.
Поред тога што их извози, и на полицама овог дисконтног ланца у Србији налази све већи број производа домаћег порекла. Лидл је прошле године увео нови бренд својих производа под називом „С љубављу, домаће“. У питању је око 80 производа искључиво домаћих добављача, а поред српског порекла одликује их и одличан квалитет. Од млека и млечних производа, преко сухомеснатих производа, па до домаћих колача – ови производи су лако препознатљиви по свом дизајну – традиционалном српском везу.