Медијски закони: БЕСКРУПУЛОЗНИ РАТ ЈУНАЈТЕД ГРУПЕ против Телекома и Србије
ТВ Н1 и Нова С, којима из виле на Женевском језеру управља велики газда Шолак, прављењем хистеричне заглушујуће буке и сталним понављањем неистина покушавају да сакрију истину, да преваре грађане Србије
Јунајтед Група, међународна пословна групација са централама у Холандији и Луксембургу, на чијем је челу милијардер Драган Шолак, у овом периоду у нашој земљи спроводи максимално агресивну и хистеричну кампању са два главна циља: успостављања потпуне доминације њиховог оператера СББ над телевизијама са националном фреквенцијом и практичног уништавања компаније Телеком Србија, коју, неспособна да победи у фер тржишној утакмици, покушава да "убије" преко законских решења.
Непосредни повод су измене медијских закона, о чему се у Народној скупштини води посланичка дебата, након што је одржана јавна расправа, а Влада Србије усвојила њихове предлоге.
Као што је ових дана у детаљној анализи закључио чак и Медија Дејли (mediadaily.biz), најугледнији хрватски портал за пословне вести из домена медија и телекомуникација, Јунајтед Група бруталним злоупотребама медија у свом власништву, а пре свих ТВ Н1 и Нова С, бројним манипулацијама и применом двоструких стандарда, најагресивнију борбу за своје пословне интересе лажно представља као залагање за јавни интерес.
Изношење неистина, дезинформације, обмањивање јавности, лицемерје, употреба политичара - свему Јунајтед Група и њен газда Шолак, преко "даљинског управљача" из своје виле на Женевском језеру, прибегавају како би што јаче притиснули српске законодавце и што више облатили Телеком Србија.
Оператер СББ је пуних 20 година био Шолакова "касица прасица". Захваљујући фактичком монополу ове компаније на домаћем тржишту дистрибуције телевизије и интернета, поготово у највећим градовима, десетине милиона евра које су им плаћали корисници - грађани наше земље - газда и његови партнери износили су из Србије и смештали на офшор рачуне широм света, а те паре користили за лично богаћење и ширење пословне мреже у иностранству.
Телеком Србија и генерални директор Владимир Лучић, великим пројектом трансформације српске компаније покренутим 2018, ставили су тачку на Шолакову пљачку и "slavine" SBB су почеле да се празне.
СББ је до данас задржао велико учешће на тржишту "кабловаца", са преко 40 одсто, али Драган Шолак не подноси конкуренцију, није у стању да води витешку фер борбу, скоро две деценије је навикао да у Србији сви функционишу на његов "даљински", и уместо да се он и Јунајтед Група максимално посвете унапређењу понуде корисницима, побољшању квалитета услуга, одлучили су да огроман новац, логистику, време и енергију улажу у бескрупулозни рат против Телекома, али и против Републике Србије, коју су тужили у Вашингтону.
У улози Шолакових "војника", или боље речено службеника, у том рату су сви они који су из ових или оних разлога незадовољни властима у Србији, а налазе се на позицијама које публици Н1 и Нове значе неки ауторитет. Као на фабричкој траци, у вестима ових медија смењују се разноразни новинари, представници удружења, политичари, чак и угледни стручњаци који су спремни да еуфорично износе неутемељене спекулације, па и отворене неистине.
Код политичара који пљују Телеком и своје мандате стављају у службу Јунајтед Групе ствар је потпуно јасна - Драган Шолак је моћнији и богатији од свих њих заједно, има и милијарде евра и јаке међународне контакте и медије за промоцију. Бити у Шолаковој служби за ове политичаре логичан је и лак избор.
Медијски експерти са фабричке траке Н1 и Нове поштено су се избламирали у овом периоду. За неке се испоставило да, просто, и нису баш експерти - на пример, заклињали су се да у ЕУ државни оператери не могу да буду власници медија и, убрзо се показало, говорили су неистине. Многи међу стручњацима са Н1 и Нове потпуно свесно ћуте о томе да ове телевизије крше закон јер, фиктивно регистроване у Луксембургу и са дозволом за "прекогранично емитовање", јер убирају приходе од реклама на шта немају права.
А све оно што спаја поменуте јесте њихово пристајање да учествују у манипулацијама Јунајтед Групе, да играју како их Шолак преко "даљинског" усмерава, што је ново дно које је овај део јавности досегао.
Хистерична заглашујућа бука, коју Н1 и Нова праве, како би дреком и сталним понављањем најобичнијих лажи сакрили истину и преварили грађане, посебна је прича. Уочи усвајања предлога медијских закона на седници Владе Србије, ова два медија су против Телекома за 24 сата објавили 26 прилога на својим порталима, и још бар 10-15 у ТВ емисијама. Пљували су тржишног конкурента својих власника буквално на сваких пола сата.
Пре и после тога, као и на данашњи дан, медији Јунајтед Групе поводом нових медијских закона објављивали су између пет и десет прилога дневно, нешто против државних институција Србије, а бар исто толико против Телекома Србија.
Како је приметио и хрватски портал Медија Дејли, Н1 и остали огромном буком коју праве и која нема везе са професионалним новинарством покушавају да "убију" конкурентски Телеком, "а за ту операцију јако добро звучи флоскула о медијским слободама и мраку, пуно боље него да се каже да је Јунајтед Групи заправо угрожен основни бизнис".
Хрвати: Доказ како Шолак обмањује јавност Србије
Јунајтед Група је преко својих медија свесно обмањивала српску јавност о стандардима у ЕУ, јер је ова групација у Словенији покушала (безуспешно) да купи медије siol.net и Планет ТВ чији је власник управо један државни оператер - Телеком Словеније.
Лицемерје и обмане Шолакове групације фантастично се виде и на примеру Хрватске, где је недавно такође усвојен нови Закон о електронским медијима. Хрватски портал Медија Дејли о томе је написао:
- УГ је лобирањем успјела направити измјену у којој се потом дозволила могућност да телеком оператери буду истовремено и власници медија, што је у претходном било забрањено. При томе лобисти УГ нису нити споменули, а камоли инзистирали да се у хрватском Закону избаци могућност да држава, државне твртке или јединице локалне управе и самоуправе имају у власништву своје медије, што је у ХР иначе дозвољено. Дакле, у једној држави (Србији) због свог интереса инзистирају на забрани, а у другој (Хрватској) то не чине, чиме је развидно залагање за двоструке стандарде - нагласио је хрватски портал.
Грци и Американци: Јунајтед Група презадужени губиташ
- Укупне финансијске обавезе Јунајтед Групе нарасле су на 7,13 милијарди евра, од чега се 4,54 милијарде евра односи на дугорочне обвезнице - објавио је недавно угледни бизнис портал Цапитал.гр из Атине.
Увидом у извештаје о пословању УГ, Цапитал.гр је дошао до података и којом динамиком ће Шолак са партнерима морати да враћа дугове: на пример, 525 милиона евра стиже им на наплату већ 2024. године, а онда и 550 милиона евра.
Уз ово, у званичном извештају познате америчке инвестиционе банке ЈП Морган стоји да је у 2022. дошло драматичног повећања пословних губитака Јунајтед Групе. Пословни минус им је порастао са 103,35 милиона евра у 2021. на чак 227,03 милиона евра у 2022, дакле практично више је него удвостручен.
Јунајтед Група није оспорила ни један податак о финансијском “каналу” у који је упала, али је зато новинарима у Грчкој запретила тужбама ако наставе да се баве њеним пословањем!