НАЈГОРИ У ЕВРОПИ: Имају двоструко већи пад од просека, још један показатељ да је ХРВАТСКА ЕКОНОМИЈА НА ИЗДИСАЈУ
Бројке не лажу.
Хрватска је у пандемијској 2020. години забележила највећи пад продаје аутомобила међу земљама Европске уније, готово двоструко већи од европског просека, показао је извештај удружења произвођача аутомобила (АЦЕА).

НАЈВАЖНИЈА ДОНАЦИЈА НА КиМ: Меридиан донео најмодерније пумпе у поплављена подручја

СТИЖЕ ЈОШ ЈЕДАН ПАКЕТ ПОМОЋИ ОД ВЛАДЕ: Које све групе грађана могу да очекују новчану подршку?

ТЕШКА ГОДИНА ЗА ПРИВРЕДУ: Бизниси пуцају, али један сектор се издваја - ко има пара треба у њега да уложи
У Хрватској је лани, према подацима АЦЕА, регистровано укупно 35.005 нових аутомобила, што је пад од 42,8 посто у односу на 2019., највећи међу чланицама ЕУ, преносе медији.
У 26 земаља Уније (без Малте), прошле године је регистровано укупно 9,9 милиона нових аутомобила, или за 23,7 посто мање него 2019.
То је, такође, највећи пад продаје нових аутомобила од када је АЦЕА почела да објављује извештаје, и директан је резултат пандемије ковид-19 и мера које су владе предузимале са обуздавање ширења заразе.
Висок пад продаје нових возила регистрован је 2020. на још четири водећа европска тржишта - у Шпанији готово за трећину, у Италији и Француској за четвртину, и у Немачкој скоро за петину.
Пандемија коронавируса је тешко погодила европско аутомобилско тржиште прошле године, које је само у септембру забележило пораст, док је најдубљи пад, од 76.3 посто, еведентиран у априлу, на врхунцу првог таласа заразе, показују подаци АЦЕА-е.