НЕ ЗАГАЂУЈУ САМО ИЗДУВНИМ ГАСОВИМА: Овај део аутомобила је чак 1.000 пута гори
Истраживањем је утврђено да штетне честице које потичу од аутомобилских гума постају све већа еколошка опасност.
Загађење издувним гасовима аутомобила једна је од главних тема, поготово кад концентрација отровних материја у ваздуху порасте.
Аутомобилске компаније прелазе на електричне моделе да би смањиле емисију, укидају дизеле, али, нова истраживања показују да код аутомобила има много других загађивача, а неки су и до 1.000 пута гори од издувних гасова.
ДРЖАВА СТАЈЕ НА ПУТ МАХИНАЦИЈАМА! Објављене очекиване цене за 10 најважнијих пољопривредних производа
ФИЈАТ ПРЕД ЗАТВАРАЊЕМ СВИХ ПОГОНА: Подржавају мере предузете због епидемије вирусом
ФИЈАСКО НА БЕРЗАМА: Падају акције, коронавирус "коси" цену нафте!
Аутомобилске гуме један су од највећих загађивача и њихов негативан утицај на природу могао би да буде и до 1.000 пута гори од загађења издувним гасовима, показује истраживање компаније "Емишн аналитикс", водеће независне институције за научно испитивање загађења у саобраћају.
Истраживањем је утврђено да штетне честице које потичу од аутомобилских гума постају све већа еколошка опасност.
Она додатно расте будући да у аутомобилској индустрији и на тржишту расте тренд продаје и производње СУВ возила.
Такође, томе доприносе и нова електрична возила, која су тежа од оних са класичним моторима на бензин или дизел.
Посебан проблем је што у овој области, за разлику од емисије издувних гасова, не постоје никакви критеријуми нити прописи у вези са загађењем.
Према последњим стандардима емисије издувних гасова, она је лимитирана на 4,5 милиграма штетних честица по километру.
Загађујуће честице које потичу од гума могу да достигну и 1.000 пута више.
Загађење које потиче од гума погоршавају лоши путеви, недовољно надуване гуме или гуме лошег квалитета, објашњавају истраживачи.
- Можда је време да, поред стандарда у загађењу издувним гасовима, уведемо и стандард када је загађење пореклом од гума или кочница у питању - каже истраживач Ричард Lofthaus и додаје:
- Први наши тестови показују шокантан ниво загађења од гума. Још страшније је што је та област потпуно нерегулисана, а загађење које узрокују аутомобили, а да нису у питању издувни гасови, додатно повећава помама за СУВ возилима, али и нова електрична возила.
Истраживачи упозоравају да се краткорочне мере којим се може смањити загађење потекло од гума довољна напумпаност пнеуматика, смањење тежине возила и коришћење квалитетнијих гума.
ЗБОГ КОРОНАВИРУСА: Србија без пола тима против Норвешке?
Фирме припремају бекап планове због коронавируса: Ево које мере ће бити на снази
ИТАЛИЈА И НЕМАЧКА НА РУБУ РЕЦЕСИЈЕ?! Последице ће осетити и европске фирме у Србији
Гориво у Србији појефтинило: Следи нови пад цена, могуће смањење за 20 динара!