НЕЦТАР ОД ОСНИВАЊА СТВОРИО ПРЕКО МИЛИЈАРДУ ЕВРА БРУТО ДОДАТЕ ВРЕДНОСТИ
Првих 20 година компаније Нецтар обележено представљањем “Анализе економског утицаја Нецтар Групе у Србији у периоду 1998-2018”
Компанија Нецтар је за двадесет година пословања генерисала преко милијарду евра бруто додате вредности (око 3% БДП Србије у 2017. години), у систему вредности у којем је активностима компаније подржано преко 5500 запослених у Републици Србији – главна је порука са представљања налаза “Анализе економског утицаја Нецтар Групе у Србији у периоду 1998-2018” поводом обележавања 20 година пословања која је одржана у просторијама Привредне коморе Србије, а у присуству представника државе, привреде, медија и пословних партнера.
Нецтар је у жељи да сагледа пут који је пређен за двадесет година, ангажовао консултантске куће Петерхоф Цонсултинг, на челу са Драганом Лончаром, професором Економског факултета у Београду и Алба Партнерс. На основу посебно развијене методологије анализирана је компанија са аспекта бруто додате вредности коју је креирала својим пословањем у систему са добављачима и купцима, а која је остала у Србији.
Уз захвалност компанији Нецтар, што је одлучила да своју причу о успеху у протекле две деценије, подели управо у Привредној комори Србије, Марко Чадеж, председник ПКС је оценио да су породица Радун и њихова компанија доказ да и Србија има најбоље примере за уџбенике успешног породичног бизниса.
- Нецтар је пример како предузетни, вредни и смели људи, иновативни и отворени за знање и иновације других, могу да савладају и највеће изазове са којима се породични бизнис суочава, да препознају и искористе пословне прилике и на домаћем и на међународном тржишту и да од добрих предузетничких идеја и мале фирме изграде успешну, велику компанију - регионалног лидера у својој области. По речима Чадежа, Нецтар потврђује и да данас имамо пословне системе способне да прозводе најквалитетније производе, да изграде брендове који на десетинама тржишта у свету успевају да се изборе са најјачом конкуренцијом и који озбиљно улажу и код куће и ван граница наше земље. И што је, каже, за будућност наше економије најважније, да имамо пословне људе који стратешки размишљају и компаније са визијом, које знају како ће свој бизнис развијати и како ће он изгледати и у наредних 20 година.
- Ако вам кажем да свака шеста јабука која остане у Србији, заврши у Нецтар производима, разумећете колики смо пут прешли од регистровања породичне фирме, са идејом да се бавимо производњом здраве хране, до компаније која је осми најјачи бренд у региону, рекао је Михаило Јанковић, директор компаније Нецтар. "Компанија је за ових 20.година пословања генерисалапреко милијарду евра бруто додате вредности у Србији и једина је домаћа, породична компанија, 100% у власништву породице, која се са својим консолидованим приходима налази на листи 100 најуспешнијих компанија у Србији по подацима АПР-а, због чега смо јако поносни."
Компанија је изнела и своју визију до 2038. године коју жели да дочека са 500 милиона евра прихода и да тада буде не само регионални лидер већ и важни глобални учесник на тржишту здраве хране.
- Уколико се остваре визионарски планови Нецтара до 2038. године, компанија ће реализовати преко 5 милијарди евра бруто додате вредности која ће остати у Србији - рекао је професор Лончар на крају самог скупа.
Компанија Нецтар, лидер у производњи воћних сокова у региону, тренутно запошљава преко 1300 радника а сарађује директно или индиректно са више од 10.000 фармера. У 2017. години, консолидовани приходи Нецтара достигли су 107 милиона евра, а извоз чини скоро 30% производње. Лидер је на тржишту региона у соковима са 22% учешћа. Велики искорак за српску привреду ова компанија направила је 2011.године када је купила и успешно интегрисала у систем, највећи бренд бивше Југославије у сегменту производње воћних сокова – Фруцтал.
У систему Нецтар Група има шест производних локација – три у Србији, две у Словенији и једну у Македонији.