Нестлé остварио органски раст од 2,1 одсто у првој половини 2024. године
Реални унутрашњи раст (РИГ) износи 0,1 одсто у првој половини и 2,2 одсто у другом кварталу године, што представља побољшање у свим зонама и категоријама
Нестлé, највећа прехрамбена компанија на свету, објавила је финансијске резултате за други квартал 2024. године:
- Органски раст достигао је 2,1 одсто, са реалним унутрашњим растом (РИГ) од 0,1 одсто у првој половини и 2,2 одсто у другом кварталу године, што представља побољшање у свим зонама и категоријама, уз раст цена од 2 одсто.
- Укупна продаја смањена је за 2,7 одсто и износи 45 милијарди швајцарских франака. Курсне разлике су смањиле продају за -4,4 одсто, док су нето продаје имовине (дезинвестиције) имале негативан утицај од -0,4 одсто.
- Прогноза за 2024. годину: очекује се годишњи органски раст продаје од бар 3 одсто. Очекује се да ће се основна зарада по акцији у сталној валути повећати по средњој једноцифреној стопи. Смернице основне трговачке марже оперативног профита су непромењене са умереним очекиваним повећањем.
Тим поводом Марк Шнајдер, извршни директор компаније Нестлé, изјавио је:
Позитиван реални унутрашњи раст се вратио. У другом тромесечју смо постигли побољшани и мешовит раст на нивоу целе Групе. Нестлé Health Сциенце се опоравља како је планирано и спремна је за снажну другу половину године. Гледајући унапред ка крају године, наставићемо да покрећемо реални унутрашњи раст (РИГ) лансирањем иновација које се односе на потрошачке трендове и развој наших највреднијих брендова. У исто време, видели смо да цене падају брже него што се очекивало. Стога сматрамо да је мудро да прилагодимо наше усмерење за ову годину, при чему се сада очекује да ће органски раст продаје износити најмање 3%.”
Нестлé Србија
„Упркос сложености првог дела године, радује нас што смо наставили да спроводимо наш пословни модел, отварајући нова производна постројења, подржавајући рањиве групе друштва и настављајући континуирану едукацију о важности уравнотежене исхране и физичке активности. Док гледамо унапред, остајемо посвећени одрживом расту, оперативној ефикасности и унапређењу вредности за наше купце“, изјавила је Марјана Давидовић, генерална директорка Нестлé за Србију, Црну Гору и Северну Македонију.
Продаја на нивоу Групе
По категорији производа, највећи допринос органском расту имала је категорија кафе. Храна за кућне љубимце је забележила средњи једноцифрени раст, док су кондиторски производи забележили висок једноцифрени раст. Категорија безалкохолних пића (вода) достигла је средњи једноцифрени раст, док је категорија хране за бебе забележила низак једноцифрени раст.
Гледано по каналима, органски раст малопродаје износи 2 одсто. Продаја е-трговине порасла је за 10,6 одсто, достигавши 18,2 одсто укупне продаје Групе. Органски раст оут-оф-хоме канала износи 3,8 одсто.
Зона Европа
Зона Европе забележила је пораст тржишног удела у храни за кућне љубимце и категорији хране која не захтева посебни температурни режим.
Органски раст износи 4,5 одсто, уз раст цена од 3,1 одсто, док је РИГ 1,3 одсто. Остварена продаја смањена је за -1,9 одсто и износи 9,3 милијарде швајцарских франака.
Прогноза за 2024. годину
У току 2024. године, Нестлé очекује годишњи органски раст продаје од бар 3 одсто. Очекује се да ће се основна зарада по акцији у сталној валути повећати по средњој једноцифреној стопи. Смернице основне трговачке марже оперативног профита су непромењене са умереним очекиваним повећањем.