НИЈЕ СЛУЧАЈНОСТ? Да ли сте се запитали зашто тржни центри НЕМАЈУ прозоре - Одговор је једноставан
Да ли сте се икад запитали зашто тржни центри немају прозоре?
Пре неколико деценија, Американци су хрлили у главну улицу да купују. Низ малих породичних радњи стајале су једна поред друге дуж, излажући своју робу кроз велике прозоре добродошлице. Онда се 1956. догодило нешто што је заувек променило то искуство куповине.
Нови малопродајни формат упаковао је ужурбаност трговине у главној улици и поново га створио унутар веома велике кутијасте зграде која је – с намером – била без прозора.
Рођење америчког тржног центра започело је еру куповине без прозора која је углавном још увек овде. Стратегија је била паметна и мали детаљи у планирању, од архитектуре кутије за ципеле без украса до биљака у саксији, пажљиво су осмишљени.
Ово су биле мере уштеде за оператере тржних центара које су такође осмишљене да утичу на посетиоце тржних центара да слободно троше. Вештачко осветљење настојало је да створи вечно дневно окружење. На овај начин, посетиоци тржног центра би остали дуже него што су очекивали и потрошили више него што би желели.
Још један разлог зашто тржни центри избегавају прозоре иман везе са merchandisingom, рекао је за CNN Бурт Флицкингер, стручњак за малопродају и генерални директор консултантске компаније за малопродају Стратегиц Ресоурце Гроуп.
Мање прозора и више зидова, рекао је он, значило је више простора за трговце на мало да додају полице и шипке за складиштење својих производа и максимизирају продају по квадратном метру у својим продавницама које би иначе биле изгубљене у досадном погледу на паркинг у тржном центру.
Али најскривенији разлог зашто тржни центри ограничавају прозоре могао би бити да купци изгубе појам о времену.
- Купци не могу да виде кишу или снежну олују која дува без прозора. Куповина без прозора ствара окружење потрошње без ометања - рекао је Фликингер.
Када људи имају осећај безвремености и удобности, породице троше више јер се могу фокусирати само на продавнице и искуство тржног центра.
Структура традиционалног тржног центра била је или у облику слова Т, или у облику крста са четири сидрене продавнице са обе стране, рекла је за Си-Ен-Ен Степхание Цегиелски, потпредседница истраживања у Међународном савету тржних центара.
- Када ходате око тог 'T' све је окренуто ка вама. Као купац, ви непрестано гледате шта следи и супротстављате се ономе што се дешава у спољном свету - рекла је она.
Мање прозора значи мањи рачун за струју
Као додатни бонус, "програмерима тржних центара је било много јефтиније да не постављају више прозора окренутих ка споља јер би то појефтинило грејање и хлађење великог простора", рекао је Thomas McMillan, директор Центра за Студије малопродаје на пословној школи Mays Универзитета Тексас A&M.
Трошкови енергије су обично други највећи оперативни трошак за трговце на мало после трошкова рада.
Извор: Србија Данас/Телеграф