НОВИ ДИГИТАЛНИ АУТОПУТ БИЋЕ НАЈМОДЕРНИЈИ У СРБИЈИ: Прва деоница већ у 2022. години!
Возачи на Моравском коридору или првом дигиталном аутопуту на коме се убрзано ради моћи ће у сваком тренутку да сазнају шта се догађа на овој саобраћајници.
Путем лед екрана дуж аутопута или дигиталних радио уређаја у колима, они ће тачно знати, између осталог, да ли има временских неприлика, застоја, пешака, бачених предмета, судара возила на аутопуту.
Четири аутопута, мостови, брза пруга, велики немачки инвеститор у Ваљеву: Вучић открио само део тога како се Србија развија
АУТОПУТ БЕОГРАД-САРАЈЕВО: Познато кад ће почети радови на огромном регионалном пројекту
АНА БРНАБИЋ: Градећи аутопутеве, градимо јачу Србију
Моравски коридор повезаће за четири године Чачак и Појате односно коридор 10 и 11 у дужини од 112,3 километара, али и све телекомуникационе уређаје дуж аутопута и на тај начин опскрбити возаче свим информацијама значајним за безбедност на путу. Све потребне информације возачи ће добијати из управљачког центра за контролу саобраћају, а дуж целог ауопута имаће на располагању и бесплатни интернет.
За потребе оптичког повезивања планираних наплатних рампи, садржаја на одмориштима и паркиралиштима, промењиве саобраћајне сигнализације, базних станица мобилне телефоније у оквиру самог аутопута, на пример, на одмориштима, паркиралиштима, наплатним рампама или у близини саобраћајних петљи, планирана је телекомуникациона кабловска канализација дуж аутопута то јест планиран је такозвани “дигитални коридор” .
Сви дигитални уређаји на овом аутопуту биће међусобно повезани: портали, ВМС знакови, метеоролошке станице, камере за надзор аутопута, бројачи саобраћаја, наплатне рампе и друго .
ВМС знакови представљају променљиву саобраћајну сигнализацију на лед уређају путем којег упозоравају возаче на радове на путу, обавезан смер, укрштање са првенством пролаза и слично у зависности од ситуације на путу.
Антић: Прва деоница у наредној години
Директор "Коридора Србије" Александар Антић рекао је за да ће изградњом коридора од Појата до Прељине добити први дигитални аутопут дужине 112,3 км, са оптичким кабловима и обавештењима за возаче.
- На овом пројекту до сада је било одређених кашњења, али од ступања на функцију имао сам низ активности са ресорним министром и премијерком Брнабић, који већ доприносе смањењу кашњења. Током заједничке посете на мосту преко пруге Београд-Ниш и Јовановачке реке, упознали смо се са стањем радова на терену и дали додатни подстрек извођачу "Бехтел-Енка" да одређена кашњења, која смо затекли на Сектору 1, превазиђу и врате пројекат у предвиђене рокове - рекао је Антић и додао да је ово један од пројеката "Коридора", који је део агенде "Србија 2025", препознат као пројекат од највишег државног интереса.
- Уверен сам да ће прва деоница од Појата до Крушевца бити завршена у току 2022. године - оценио је Антић.