НОВО ПРАВИЛО ЗА ВОЗАЧЕ ПОЛОВЊАКА: Лакше до регистрације, познато колико ће вас то коштати
Друга велика промена за возаче у овој години десиће се 5. јула.
После више од годину и по дана хиљаде власника возила са нечитљивим бројевима мотора или шасије коначно могу да исправе ту фалинку.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/01/31/shutterstock_322858550_1.jpg?itok=sTf2Y6tu)
САДА СТЕ СВЕ ЧУЛИ: Кина гради Дигитални пут свиле, ништа више неће бити исто
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/10/07/ekonomija.jpg?itok=bUDnkOBA)
ШТА СЕ ОВО ДЕШАВА НА БЕРЗИ: Пада Фејсбук, пада Твитер, понирању нема краја
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/11/12/ekonomija_2.jpg?itok=ltUWSajG)
СТВАРАМО СРПСКО ПРИВРЕДНО ЧУДО: Индустријска производња у корона години већа него 2019.
Јуче су ступиле на снагу Измене и допуне Правилника о утискивању идентификационих ознака, а укуцавање бројева кошта од 5.000 до 10.000 динара у зависности од тога да ли се ознака ставља на мотор или шасију.
Међутим, не можете доћи само то да урадите, већ имате и неколико корака испред, те цех на крају износи од 12.200 до 17.200 динара.
Три корака
Таква процедура одвија се у три корака.
- Најпре се ради технички преглед који кошта 4.200 динара на којем се утврђује да је идентификациона ознака нечитљива. Затим, власник возила иде у СУП по потврду о томе која стаје 3.000 динара. На крају, долази код нас где му утискујемо ознаку. Укуцавање броја на мотору ради се ручно и кошта 5.000 динара док се на шасији број утискује ласерски и кошта 10.000 динара. Углавном то радимо на гепеку - објашњавају на једној од линија техничког прегледа.
Како кажу, већ првог дана јављају се власници возила са нечитљивим идентификационим ознакама.
Дакле, проблем који је настао још у јулу 2019. године када је МУП донео нови Правилник о утискивању идентификационих ознака коначно је решен.
Изменама и допунама правилника од данас не важи више нелогично правило да укуцана ознака мора да буде минималне дебљине од једног милиметра. Наиме, то правило је било непримењиво на многим аутомобилима са танким лимовима.
Због тога, више од годину дана ниједна линија техничког прегледа није имала ни овлашћење да утискује бројеве мотора или шасије. То је за последицу имало пуне плацеве неупотребљивих половних аутомобила који су, у суштини, технички исправни, али нису могли да се региструју због нечитљивих идентификационих ознака.
Подсетимо, друга велика промена у овој години десиће се 5. јула, јер више од 100.000 возила вероватно неће моћи да прође технички преглед и региструје се, јер тог датума престаје да важи толеранција на непрописну количину издувних гасова.