"ОТПЛАТИЋЕ СЕ ПАР ГОДИНА РАНИЈЕ" Гондола на Златибору превезе дневно око 1.000 људи, најављени нови радови
Најбољи дневни учинак је био око 2.000 превезених туриста.
За првих 17 дана рада златиборске гондоле ова туристичка атракција превезла је од почетне станице на Обудојевици до Торника, трасом дугом девет километара, више од 17.000 путника, односно око хиљаду дневно.
УЛАГАЊЕ У БУДУЋНОСТ – Компанија Меридиан стипендира најбоље студенте
ИЗВУЧЕНА ДОБИТНИЦА СТАНА У БЕОГРАДУ! Ево ко јој је донео срећу на извлачењу! Мушкарци добили већину аутомобила
ДА ЛИ И КАДА ЋЕМО МОЋИ У ГРЧКУ? Министар туризма Теохарис открио и шта ће бити са прошлогодишњим аранжманима
Интересовање за гондолу је толико да су се постојеће 54 кабине показале недовољним да би се свима изашло у сусрет, нарочито у време зимског распуста када су биле највеће гужве. Како је жичара пројектована за 90, објашњава Миломир Туцовић, директор ЈП "Голд гондола Златибор" у плану је набавка нових кабина.
- Најбољи дневни учинак је био око 2.000 превезених туриста. Сигурно да би бројке биле и веће да није корона вируса, односно епидемијских мера које налажу да у кабине капацитета десет места могу ући највише четири путника, односно више ако су из једне породице - објашњава Туцовић.
Међу путницима гондолом до сада су доминирали српски туристи, а од страних највише је било грађана Грне Горе, Босне и Херцеговине и Македоније.
У изградњу гондоле општина Чајетина је, рачунајући опрему купљену од француске компаније "Пома" и грађевинске радове, уложила 13 милиона евра.
- Према рађеним студијама гондола би требало да се отплати за десет година, али како ствари стоје отплатиће се пар година раније - додаје Туцовић.
Колико гондола дневно зарађује може се угрубо израчунати простом математиком, ако се зна да цена карте за одрасле кошта 1.000, а за децу 550 динара. Најбоља реклама туристичкој атракцији од виталног значаја за даљи развој туризма на Златибору, наводи Туцовић, су путници који су осетили чари вожње у кабинама које су на појединим деоницама и 30 метара изнад земље.
- У првим данима је примећено да су се појединци возили по три-четири пута. Златибор сада у понуди има што нико други у Србији и шире нема, а људима се свиђа доживљај. Најбоље утиске оставља прелаз изнад језера Рибница и успон ка крајњој станици на Торнику, као и силазак низ Торник - каже директор ЈП "Голд гондола Златибор".
Првих десет дана рад гондоле надзирали су, као што је уговором и било предвиђено, стручњаци француске компаније од које је купљена опрема. До средине прошле недеље они су надгледали рад инсталације, пратили софтверске системе за управљање и праћење гондоле и уходавање запослених.