Пет стартапова Телекома са потенцијалом преко милијарду долара!
Улагања у АИ међу кључним приоритетима Телекома Србија - нагласио је Владимир Лучић
Телеком Србија, најуспешнија српска компанија и највећи оператер у региону Западног Балкана, убрзано се припрема за будућност: од инвестирања у примену најсавременије вештачке интелигенције, преко увођења различитих иновација и нових ТВ канала за најквалитетније корисничко искуство, до едукативних кампања о правилном коришћењу дигиталних технологија.
Наша амбиција је да будемо лидер дигиталног доба, поручио је генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић данас на ТВ Прва.
Једна од највећих узданица компаније за будућност, за нове изворе прихода и технолошки напредак, јесте “вентуре цапитал” фонд намењен инвестирању у стартапове, основан 2021. и први такве врсте у региону.
- Телеком Србија чврсто верује у снагу паметних иницијатива едукованих и иновативних младих људи у Србији и окружењу и хоћемо да улажемо у њих. Досад смо преко нашег ТС Вентурес фонда инвестирали у 12 стартапова са глобалним потенцијалом. Нисмо се много залетали, имамо врхунски професионалан међународни тим експерата, који врло пажљиво одлучује где улажемо. Већ смо продали један стартап, за цену троструко већу од инвестиције. Сви имају изузетну перспективу, а чак њих пет има потенцијал “једнорога”, да достигну вредност већу од милијарду долара, и базирани су на примени вештачке интелигенције (АИ) - један намерава да направи паметне наочаре, које се аутоматски прилагођавају диоптрији корисника; други је из домена примене АИ у микропроцесорима и спада меду 20 стартапова са највећим потенцијалом на целом свету у примени АИ у хардверу; један се бави применом АИ за заштиту интелектуалне својине на интернету, где је “пиратерија” огроман проблем; четврти од наведених намерава да преко АИ компанијама олакша продају, а пети да се интерфејс максимално прилагоди корисницима - објаснио је Владимир Лучић.
Како је истакао, Телеком позива младе паметне људе да се јаве ТС Вентурес фонду, да о својим идејама разговарају са стручним тимом, прецизиравши да је врло пожељно да се те идеје односе на примену АИ, јер је то интересантно највећим светским фондовима и има огромну перспективу.
Телеком Србија је уједно друштвено одговорна компанија која се чврсто залаже за одговорно коришћење нових технологија. Због тога је покренута кампања “Дечји свет је већи од екрана”, у оквиру које је у недељу у Београду одржана прва од четири предвиђене јавне трибине.
- Одлучили смо да направимо велику кампању која би додатно едуковала пре свега родитеље како да деци, која су у развоју, омогуће одговорно коришћење мобилних телефона и таблет уређаја, да се користе за едукативне садржаје, контролисано и у лимитираном времену.
Научно је утврђено да прекомерна употреба дигиталних уређаја код мале деце доводи до заостајања у развоју, а свакако је важан и елемент безбедности на интернету и изложености неприкладним садржајима. Као највећи оператер у земљи и региону сматрамо да имамо обавезу да будемо одговорни и едукујемо родитеље о овом важном феномену - нагласио је Лучић.
Првој трибини кампање “Дечји свет је већи од екрана” присуствовало је више од хиљаду људи, што је за догађаје оваквог типа импозантан број, а врхунски стручњаци кој су говорили добили су електронском поштом више стотина питања.
Сада на ред долази Нови Сад, где ће трибина бити одржана 26. маја, затим 8. јуна је Крагујевац и 15. јуна је Ниш. Владимир Лучић је позвао све заинтересоване да дођу на трибине, улаз је слободан, а тема васпитавања деце у дигитално доба изузетно је актуелна и на светском нивоу.
Друштвено одговорној едукацији биће намењен и нови ТВ канал из понуде Арена Групе - “Ареница”, која ће се бавити популаризацијом спорта и уопште здравог начина живота код деце и младих, а планирано је да стартује до краја године.
За то време, старији ће моћи да уживају у новом филмском каналу Телекома “Суперстар 3” са искључиво домаћом продукцијом.
- Имамо много старих одличних домаћих филмова које смо дигитализовали, више од 400 њих, који су сада у изванредном техничком стању и биће право задовољство гледати их, са сјајном сликом и тоном. “Суперстар 3” ће, дакле, да приказује искључиво домаћу продукцију, а правимо га за читав свет и надамо се да ћемо га продавати и глобално - истакао је Владимир Лучић.
Што се тиче информативних канала из медијског портфолија Телекома Србија, до краја октобра стартује амерички “Њузмакс”, за који је добијена ексклузивна регионална лиценца, и који ће допринети да информисање грађана буде још квалитетније, атрактивније и разноврсније.
Ширење на Запад
Телеком Србија сваког месеца у Немачкој добија више од 10.000 нових корисника!
- Почели смо са експанзијом у Немачкој, где до краја године планирамо да отворимо око 30 сопствених пословница, поред више десетина хиљада продајних места наших постпејд и припејд картица преко дистрибутера. Немачка је најбогатије тржиште у оквиру ЕУ са бројном дијаспором из нашег региона, имамо изузетно атрактивну понуду и очекујемо фантастичне резултате - нагласио је генерални директор компаније Владимир Лучић.
Већ за пар недеља сви заинтересовани у Немачкој, Аустрији и Швајцарској, где је Телеком такође присутан, као и у Србији и окружењу, имаће прилику да купе најмодерније ТАГ уређаје из понуде Телекома Србија, за најбрже и најлагодније путовање по региону - таман пред сезону летњих одмора!
Улагања у домаћи спорт
Арена Спорт канали постали су један од битних фактора читавог српског спорта, указао је Владимир Лучић за ТВ Прва.
- Држава последњих година, пре свега на иницијативу председника Александра Вучића, много улаже у спорт, док ми промовишемо како за публику најатрактивније спортове, тако и оне запостављене, а који имају сјајан потенцијал. Добар пример је бокс, који у Србији до јуче практично једва да је постојао, а сада смо добили 20 медаља на међународним такмичењима и надамо се одличју чак на предстојећим Олимпијским играма у Паризу - објаснио је Лучић.
Такође, Арена спорт и Телеком Србија инсталирали су оптички интернет и камере, којима се управља преко вештачке интелигенције, у више од 50 спортских хала широм Србије како би корисници из земље и иностранства могли да прате локална спортска такмичења.
То је изузетан пример активности Телекома на популаризацији спорта, повезивању дијаспоре са матицом, развоју најбржег интернета и успешној примени најновијих дигиталних технологија.