Нови инвестициони циклус: Србија улаже ПЕТ МИЛИЈАРДИ ЕВРА у изградњу четири ауто-пута
Србија од 2019. године улази у нови инвестициони циклус који подразумева улагање и почетак изградње бар четири нова ауто-пута.
Србија се припрема да у 2019. години отвори потпуно ново поглавље и рад на изградњи ауто-путева ка Румунији, БиХ, Црној Гори, Албанији, али и онај који ће попречно повезати два постојећа ауто-пута у централној Србији.
Говорећи о плановима и новом инвестиционом циклусу који ће покренути Министарство грађевинарства у вредности од пет милијарди евра, први човек Коридора Србије Зоран Бабић недавно је најавио да је реч о великог броју пројеката који ће бити завршени у наредних пет до седам година.
У том пакету су наставак Коридора 11, од Пожеге до Бољара на граници са Црном Гором, у дужини од 107 километара, чија изградња се процењује на између 1,8 милијарди и две милијарде евра.
Појате - Прељина дуг 110 километара
Милутин Игњатовић, генерални директор Саобраћајног института ЦИП, оценио је да по геолошкој грађи и топографији реч о најтежој деоници на којој је пројектован 51 тунел, око 100 мостова и око 20 подвожњака и надвожњака.
Према речима Игњатовића, пројектовање деонице од Пожеге преко Ивањице до Бољара, може да почне тек када се изврше бројна теренска истраживања: геодетска снимања, геолошка истражна бушења, лабораторијско-геомеханичка испитивања...
- Према мом мишљењу, то ће бити 2020. године, док градња може да почне у 2021. години - рекао је Игњатовић.
Вучић о плати од 500 ЕУР: "Погрешио сам у процени, здравству још 15%"
Следећи на списку ауто-путева је тзв. Моравски коридор, то јест аутопут Појате - Прељина у дужини око 110 километара који ће повезати Коридоре 10 и 11, више од пола милиона становника и око 21.000 активних предузећа, као и десетак привредних зона, туристичка и културна места.
Вредност тог ауто-пута, који због терена на којем ће се градити не би требало да представља већи проблем, процењује се на око 800 милиона евра. Из ресорног министарства су најавили да је за изградњу деонице која ће повезивати Чачак, Краљево - Трстеник - Ћићевац - Појате заинтересована америчка компанија Бехтел.
Било је најава да ће уговор бити потписан до краја 2018. што се ипак није догодило.
Директна веза Србије и БиХ
Крајем године је, међутим, потписан комерцијални уговор са турском компанијом "Ташјапи" за пројектовање и изградњу дела ауто-пута Београд-Сарајево у вредности од 250 милиона евра. Очекује се да у 2019. буде потписан финансијски уговор, а почетком 2020. године изградња аутопута.
Аутопут Београд-Сарајево градиће се у две трасе које на територији Србије обухватају деонице Сремска Рача - Кузмин, дужине око 17 километара и Пожега-Ужице-Котроман, дужине око 60 километара.
Укупна вредност изградње обе деонице на територији Србије је око 1,05 милијарди евра, од чега је око 220 милиона евра вредност деонице Сремска Рача - Кузмин, а око 830 милиона евра деоница Пожега-Котроман.
Аутопут Београд-Сарајево је први аутопут који ће директно повезати Србију и БиХ, као и Србију са Републиком Српском, а од великог је значаја и за повезивање у региону.
У оквиру инвестиционог пакета од пет милијарди евра је и изградња Коридора мира. Најава је да ће се прво градити деоница од око 30 километара од Ниша до Плочника и у првој фази ће бити изграђен полуаутопут, чија је вредност око 200 милиона евра.
Привлаче нове инвестиције у Зрењанин и Банат
План је да се гради и брза саобраћајница од Новог Сада до Руме и касније даље до Шапца и Лознице, као и брзе саобраћајнице од Београда до Зрењанина и од Зрењанина до Новог Сада.
За изградњу аутопута од Београда до Зрењанина заинтересована је кинеска компанија Шандонг.
- Сарадња Србије и Кине у области инфраструктуре траје већ дуго, а сви пројекти које заједнички реализујемо раде се ефикасно и могу да буду пример многим другим улагачима у Србији - речено је из ресорног министарства.
Приоритет у овој фази реализације новог пројекта да се припреми комплетна пројектно-техничка документација, а да ће се у наредном периоду разговарати и о моделима финансирања изградње ауто-пута Београд-Зрењанин.
Пројекат изградње новог ауто-пута кроз Војводину, дужине око 66 километара, омогућиће спајање Београда, односно Борче и Зрењанина, и допринеће успешној реализацији започетих инвестиција и привлачењу нових у Зрењанину и Банату.
ОДЛИЧНЕ ВЕСТИ из прошле године, биће ЈОШ БОЉЕ у новој: Расте трговински ПРОМЕТ РОБЕ
Изградњу ауто-пута Београд-Темишвар актуелизовао је председник Србије Александар Вучић последњих дана 2018. године када је казао да је током разговора са премијерима Грчке, Бугарске и Румуније у Београду разматрано и то питање.
Актуелизовано повезивање Београда и Темишвара
Он је изразио задовољство што је Румунија недавно покренула израду визибилити студије за тај пројекат. "Верујемо да, ако донесу одлуку, без озбира да ли ће се одлучити за јавно-приватно партнерство, финансирање из буџета или фондова, можемо да кренемо у изградњу коридора важног за Србију", рекао је Вучић.
ГРАЂАНИ, СТИГЛО ПОВЕЋАЊЕ ПЛАТЕ: Запослени од јануара имају ДЕБЉЕ НОВЧАНИКЕ!
Реч је о ауто-путу о којем се проговори сваки пут приликом сусрета државника обе земље, али до сада није било конкретнијих договора. Својевремено су из Београда стизали наводи да Румуни нису били заинтересовани, док је тамошња штамша објавила да је за застој на том пројекту одговорна званична Србија.
Сви набројани пројекти су тренутно у различитим нивоима израде пројектно - техничке документације и тек ће се разматрати модели финансирања.
БОНУС ВИДЕО: Ово су послови са средњом школом или лиценцом који могу да вам донесу ВИШЕ ОД 700 ЕВРА МЕСЕЧНО