МНОГИ БЕСНЕ ЗБОГ ОВЕ ПРЕВАРЕ! Обратите пажњу на који начин нас трговци обмањују - већина не зна за то, а очигледно је
Иако су цене производа и услуга личне потрошње у децембру 2022. године биле веће у просеку за пола процената у односу на новембар исте године, док је годишњи раст тих цена 15,1 одсто према саопштењу Републичког завода за статистику грађани широм света па и у Србији су се поред инфлације сусрели и са "шринкфлацијом".
"Шринкфлација" је смањење масе или количине производа у паковању, а да се не промени њена цена, присутна је готово свуда у свету. Економисти упозоравају да шринкфлације има углавном у прехрамбеној индустрији свуда у свету, али да ова појава није заобишла ни Србију.
ОВАЈ СРПСКИ ГРАД ЗАХТЕВА ДЕБЕО НОВЧАНИК ЗА ОСНОВНЕ НАМИРНИЦЕ! На велико изненађење, Београд НИЈЕ најскупљи
РАСТУ ТЕНЗИЈЕ! Јапан у великим проблемима - забележен највећи талас банкротства у последње ТРИ године
ПОСЛЕ ДЕСЕТ ГОДИНА ПРЕГОВАРАЊА ЛЕПЕ ВЕСТИ ЗА ПЕНЗИОНЕРЕ! Стижу пензије из Аустралије!
Подсетимо, недано се писало о поскупљењима производа и намирница, а уједно и дао списак намирница на којима је последњих месеци смањена грамажа односно литража.
Потрошачи тврде да су паковања чоколаде, павлаке, кечапа, мајоњеза, хлеба, чоколадних кексића, кесица пудинга, сувог пекарског квасца, чаше јогурта, млека, омекшивача "мршавија" од три до чак 20 грама односно милилитра.
Марко Драгић из Националне организације потрошача Србије НОПС је тада објаснио да је шринкфлација присутна за време инфлације те и да јој је немогуће стати на пут.
- Директивом ЕУ која је донета пре десетак година произвођачима је дата слобода да не морају стриктно да се придржавају одређеног паковања и да је промена грамаже или запремине производа легитимна. То није довођење у заблуду потрошача. Све оно што је транспарентно назначено сматра се да је исправно и у складу са законом и да је потрошач приликом куповине имао могућност да се упозна са самом количином производа - казао је Драгић.
И доц. др Денис Берберовић са Економског факултета у Сарајеву је за портал Akta.ba објаснио да су у економији позната два начина повећања цена - видљиви и скривени начин повећања цене.
- Видљиво повећање цене подразумева корекцију апсолутног износа цене навише. И то су цене које као потрошачи видимо, плаћамо, често уз коментар како је све поскупело. Скривено повећање цене је када апсолутни износ цене остаје исти, али се тежина (грамажа/литража) производа смањује, чиме се ефективно мања количина производа продаје за више новца - рекао је др Денис Берберовић.