Мали и Весић: Припремни радови на изградњи метроа у Макишу готови у јуну, креће пројектовање Депоа (ФОТО)
Нови пројекти ће потпуно променити изглед Београда, али и целе Србије.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, директор ЈКП "Београдски метро и воз" Андреја Младеновић, градски секретар за јавни превоз у Београду Радован Кремић и, у име компаније "Power China" Јанг Фен, потписали су данас Анекс 1 Уговорног споразума за радове на пројектовању и изградњи Депоа Макиш.
Потписивању уговора, којим се покрећу активности на пројектовању Депоа београдског метроа, присуствовао је потпредседник владе и министар финансија Синиша Мали.
Припремни радови на изградњи метроа на Макишком пољу полако приводе крају и биће завршени у јуну, што је много пре рока који је био планиран за децембар ове године.
Министри Мали и Весић су се договорили да једном месечно обилазе радове на изградњи Депоа и да прате како они напредују.
Министар Весић је истакао да ће следеће године радова бити у целом Београду.
- Ове године почећемо да радимо и први део београдског градског воза, што ће са Београдским метроом омогућити да се направи такав систем превоза да његов највећи део, односно око 80 одсто, 2030. године буде шински превоз - рекао је Весић.
Како је нагласио, то ће омогућити да се грађани брзо превозе из једног у други крај града и да знају колико ће им времена бити потребно за то.
Према његовим речима, у Београду ће бити више возова, а главни град ће функционисати као права метроплола и добро уређен град.
- Београд је једна од ретких метропола која има овакву подршку државе јер, не само да се метро гради од пара из републичког буџета, него и Беовоз, обилазница око Београда, нови Савски мост и много других пројеката - истакао је Весић.
Указао је да је на почетку било много примедби око водоизворишта и навео да се гради седам колектора, што ће омогућити да свака кап отпадних вода буде прерађена и у чистом облику испуштена у Саву што сада није случај.
- Дакле, водило се рачуна о сваком детаљу, од заштите животне средине до повећања мобилности - рекао је он уз оцену да ће Београд, када метро буде готов, бити уређена метропола и два милиона негових становника моћи ће да се превози без чекања.
Мали је прецизирао да је на Макишком пољу већ урађено 96 одсто посла када је реч о насипању песка, а завршено је и 80 одсто радова који се тичу насипања дробљеног камена.
Депо је зграда у којој ће бити лоциране композиције метроа.
Према речима Малог, на састанку са извођачима радова се разговарало и о станицама метроа, па ће прва линија имати 21 станицу и биће дугачка 21 километар, док ће друга линија имати 24 станице и биће дугачка 24 километара.
- Данас смо желели да прођемо кроз 21 станицу прве линије да видимо докле смо стигли са решавањем имовинско правних проблема, са пројектовањем и слично. Све иде по плану тако да већ наредне године очекујемо почетак великих радова на целој траси прве линије метроа - нагласио је Мали.
Додао је да ће 2028. најкасније 2029. године, прва линија бити завршена и навео да се увелико ради на пројектовању друге линије метроа а радови на њој почеће већ наредне године.
- Кроз Макишко поље ћемо направити велики булевар, као Вудро Вилсон у Београду на води, тако да полако и сигурно, као што смо и обећали, Макишко поље постаје највеће градилиште у овом делу Европе. Заједно са локацијом где градимо EXPO, нови национални стадион, ово су две тачке које потпуно мењају изглед Београда и Србије и доприносе расту нашег БДП-а - истакао је Мали.
Представник кинеске компаније "Power China" Лиу Шаокван је потврдио да ће припремни радови бити готови пола године пре рока.