Први ауто-пут који ће повезати Београд и Сарајево: Познато када ће се завршити КОРИДОР МИРА И ПРИЈАТЕЉСТВА
Када овај коридор мира буде завршен, биће то први ауто-пут који ће повезати Београд и Сарајево.
Почетком године најављена је изградња ауто-пута који ће да повеже Београд и Сарајево. Пре неколико дана почели су припремни радови од Кузмина до Сремске Раче.
Шта би све требало да повеже ауто-пут који је већ стекао назив "Коридор мира и пријатељства", да ли је траса до Бијељине најизвеснија и где је у свему томе Бањалука?
Уз песму "Сарајево, граде мој", турски председник Реџеп Тајип Ердоган је на свечаној вечери поздравио Милорада Додика, када је у Анкари у мају ове године потписан Меморандум о изградњи ауто-пута Београд–Сарајево. А председавајући Председништва БиХ је почасну гарду и турског председника подравио са "Мерхаба аскер".
СЈАЈАН ПОТЕЗ СРПСКЕ КЛАДИОНИЦЕ! Ако сте се кладили на плаве, ИАКО СУ ИЗГУБИЛИ, трк у Мердиан по новац
ПАЛА ОДЛУКА: Недовић открио да ли ће поново играти за Србију
НЕ БИХ ИМ БИО У КОЖИ: Миличић БЕЗ длаке на језику о ДЕБАКЛУ Орлова у Кини
Траса је начелно договорена, али још се прецизно не зна куда ће ићи ауто-пут, ко ће бити извођач радова, нити ко ће све то да плати. С друге стране границе, у Србији, ствари су нешто јасније. Заштитни шлем и прслук требало је крајем августа у Сремској Рачи да носи Реџеп Тајип Ердоган и тиме званично отвори радове на изградњи дела ауто-пута кроз Србију.
Ердоганова посета је одложена. Али и без Ердогана и без овог споразума у Србији су почели припремни радови на изградњи прве деонице, од Сремске Раче до Кузмина.
Радови се финансирају из буџета Републике Србије. Ове године за то је издвојено више од четири милиона евра. Наставак радова финансираће се из кредита. У селу Кузмин, турска компанија Ташјапи већ је поставила машине и опрему.
- План је да се ова деоница заврши за две и по године. То ће, наравно, бити још прецизније дефинисано након што буду дати пројекти за извођење - каже Јусуф Пехливан, координатор овог пројекта.
Миодраг Поледица, државни секретар у Министарству саобраћаја, инфраструктуре и грађевинарства, каже да је Србији циљ да се повеже са свим градовима у окружењу.
- Сарајево је велики град са којим треба да имамо добру ауто-путску конекцију и то нам је циљ да урадимо - истиче Поледица.
У Србији овај ауто-пут има два крака. Први од Сремске Раче води према Кузмину. У Босни и Херцеговини траса, за сада, начелно, иде преко Бијељине, затим према Брчком, и од Лончара према Тузли до Сарајева. Други део трасе иде преко Пала, Рогатице, Вишеграда, где се прави веза за Горажде. У Србију ће ауто-пут улазити код Котромана, иде до Пожеге, где би требало да се споји са ауто-путем Милош Велики.
Неђо Трнинић, министар саобраћаја и веза Републике Српске, каже да му је приоритет повезивање Београда са Сарајевом и Бањалуком.
Свет је управо добио највећег извозника нафте, а то нису ни Руси, ни Арапи
СРБИЈА НА КИНЕСКОЈ ТЕЛЕВИЗИЈИ: Ево како ће Србија бити представљена на најмоћнијим азијским медијима
Детаљи изградње ауто-пута од Ниша до Плочника: Прва деоница кошта 40 МИЛИОНА и то ћемо добити на поклон!
- Нажалост, ту имамо пар потешкоћа. Те потешкоће се огледају у томе што још није потписан међудржавни споразум о изградњи моста на реци Сави у месту Рача, неких 300 метара низводно од постојећег. То је горе на Савету министара пошто имамо проблем са формирањем централне власти. Али има најава да ће то бити готово до краја месеца - тврди Трнинић.
Када овај коридор мира буде завршен, биће то први ауто-пут који ће повезати Београд и Сарајево. Директна веза са Бањалуком, барем за сада, није предвиђена. И најбрже ће се у Бањалуку стизати као и до сада, преко Хрватске.
Миодраг Поледица, државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, каже да, када је о нашим потезима реч, "нема грешке". Поготово зато што је деоница од Сремске Раче до Кузмина дуга 17 километара, а њоме се повезујемо са Бијељином, која је велики економски центар у Републици Српској.
БОНУС ВИДЕО: Хтели секирама против топова: Зашто је ова битка СРПСКЕ ВОЈСКЕ посебна? (ВИДЕО)