АЛТЕРНАТИВА СУЕЦКОМ КАНАЛУ: Руски милијардер "пронашао" нову жилу куцавицу светске трговине
После заглављивања "Евер гивена", траже се сигурније руте за транспорт робе
Руски милијардер Олег Дерипаска сматра Транссибирску железницу алтернативом Суецком каналу.
- Кина је у периоду јануар-фебруар удвостручила превоз робе железницом кроз Русију и Азију. Пораст цена и дуготрајна испорука морем приморавају Пекинг да повећа превоз робе железницом. Недавни инцидент у Суецком каналу само је учврстио став међународне заједнице да је неопходно развијати железнички превоз робе из Азије у Европу написао је на свом Телеграм каналу.
НЕ ШАЛИМО СЕ - Кликни ОВДЕ и освоји најновији Смарт Watch уређај!
СЈАЈАН СИГНАЛ ЗА СТРАНЕ ИНВЕСТИТОРЕ: Влада Србије додатно ојачала економску сарадњу са Сједињеним Државама
ДОБРЕ ВЕСТИ ЗА РЕГИОН: Од данас гас преко Турског тока
Према његовим речима, Русија има неколико пројеката, који могу да буду алтернатива популарној маршрути, најважнији међу њима је модернизација Транссибирске железнице.
Милијардер се нада да ће ситуација у Суецком каналу омогућити "Руским железницама" да другачије гледају на транзитни саобраћај.
- Најочигледнији и економски оправдан циљ је дати Русији могућност да развија главно чвориште - везу између Европе и Азије уверен је бизнисмен.
Подсетио је да би његова ранија идеја о реконструкцији водећих железничких линија, такозваног "Тракта сибирског кедра", могла да постане алтернатива новом кинеском "Путу свиле“ и да је неопходно ову иницијативу претворити у национални пројекат.
Раније су "Руске железнице" изјавиле, да компанија примећује непрестано повећање клијената који траже превоз контејнерима, невезано за недавну ситуацију у Суецком каналу. Спремни су за повећање обима и планирају да развијају своје услуге.
"Руске железнице" од априла 2020. године бележе вишеструко повећање обима контејнерског транзита на релацији Кина-Европа-Кина. Просечна брзина испоруке контејнера у главним правцима је у просеку 1.100-1.200 километара дневно. Што је много више него у поморском и друмском саобраћају, што се тиче ваздухопловства, узимајући у обзир прву и последњу миљу, више и у односу на све контејнере на терминалима. "Руске железнице" су приметиле да је обезбеђена стабилна царинска политика, јер стопе за транзит контејнера кроз мрежу Руских железница нису повећане од 2011. године.
Подсетимо, контејнерски брод дужине 400 метара "Евер гивен" прошле недеље се на путу из Кине у Ротердам насукао на 151. километру Суецког канала, на месту широком мање од 300 метара, чиме је блокирана једна од артерија светске економије. Брод је 29. марта одблокиран, у акцији је учествовало више од 15 тегљача.