Београд за месец дана излази на "Милоша Великог"! После Коридора 10 остварује се још један сан: До Јадрана ћемо ићи ауто-путем!
Ауто-пут Београд - Јужни Јадран (Милош Велики) представља везу између Србије и Црне Горе, односно Београда и Јужног Јадрана, а у ширем контексту повезаће Румунију, Србију, Црну Гору и Италију.
Аутопут "Милош Велики", односно деоница Коридора 11 од Обреновца до Прељине, званично је отворен 18. августа.
Путницима је тако постало доступно 103 километара новог ауто-пута, чиме је путовање до Западне Србије, Црне Горе и Босне и Херцеговине значајно олакшано.
АЕРОДРОМ "МОРАВА" КОД КРАЉЕВА ДОБИЈА НОВУ ПИСТУ! Држава улаже огроман новац
НАЈЛЕПШЕ МОГУЋЕ ВЕСТИ! Незапосленост коначно пала испод 10 одсто: Најважнији циљ државе ЗАПОШЉАВАЊЕ МЛАДИХ
Србија боља него цео Западни Балкан заједно! Премијерка оцењује: "Ово су одлични резултати, АЛИ МОЖЕМО БОЉЕ!"
Тај део ауто-пута од изузетне је важности, јер је растеретио саобраћај на Ибарској магистрали, а и значајно је приближио Западну Србију и Београд пошто се сада од Обреновца до Чачка стиже за сат времена.
Током мандата председника Србије Александра Вучића, држава је почела да гради инфраструктурну мрежу ауто-путева по узору на велике европске земље. Изграђен је комплетан ауто-пут до македонске и бугарске гранцие, што је деловало као сан до пре само неколико година.
- Све што нисмо урадили 70 година биће готово сада за две године. Све што смо мислили да се никад неће догодити се остварује - поручио је Вучић.
Међутим, после завршетка комплетног Коридора 10 и недавног отварања јужног крака до Бугарске, Србија нестрпљиво чека нови датум - 19. децембар.
Тада ће се ауто-пут "Милош Велики" спојити са деоницом Сурчин-Обреновац, чиме ће се повезати са Коридором 10 и ауто-путем Београд-Загреб.
Тада ћемо имати свих 120 километара новог ауто-пута на Коридору 11, те путници из Београда и Војводине практично неће силазити с ауто-пута на путу до мора све до Прељине, а возачи који долазе са севера земље убудуће неће имати потребу да пролазе кроз центар Београда.
Изградња ове деонице ушла је у завршну фазу, радови одлично напредују и уопште нема сумње да ће све бити завршено у уговореном року.
Вредност пројекта деонице Сурчин-Обреновац је 208 милиона евра, а главни извођац је кинеска компанија CCCC (China Communications Цонструцтион Company).
У раду деоница Прељина - Пожега
Средином маја почели су радови и на изградњи деонице Прељина-Пожега у дужини од 30,9 километара. Вредност радова је 450 милиона евра. Извођач је кинеска компанија CCCC, а рок за завршетак изградње је три године.
Најскупља деоница
До границе са Црном Гором потребно је да се изгради и деоница од Пожеге до Бољара дужине 107 километара.
За ову деоницу потписан је Меморандум о разумевању са кинеском компанијом CCCC у априлу. Започет је рад на припреми пројектно-техничке документације. Реч је о најскупљој деоници Коридора 11 чија ће вредност изградње износити најмање 1,5 милијарди евра.
Њеним завршетком испуњен историјски сан да се ауто-путем споје Србија и Црна Гора, а судећи према брзини радова, тај сан не делује тако далеко.