САН СЕ ПРЕТВОРИО У ЈАВУ: Од Новог Сада до Будимпеште за само два сата! Погледајте детаљан списак СТАЈАЛИШТА нове брзе пруге
Политика председника и Владе Србије наставља да јача и ствара боље услове за грађане.
Радови на изградњи брзе пруге Београд-Будимпешта су у пуном јеку, а један од највећих подухвата је рушење постојећег и изградња новог подвожњака у центру Суботице. Подвожњак се налази на једном од најфреквентнијих путних праваца, који повезује западни и источни део града.
Редакција портала Србија Данас недавно је обишла градилишта брзе пруге која повезује Нови Сад и Суботицу, где смо се уверили да радови увелико теку према плану.
У тренутној фази изградње, радници су фокусирани на завршне радње на појединим деоницама, док се остатак пројекта одвија синхронизовано и ефикасно.
Циљ је да пројекат буде завршен до краја 2024. године.
Када деоница брзе пруге Београд - Будимпешта у нашој земљи буде завршена, пут од Суботице до Новог Сада трајаће 40, а до Београда нешто више од сат времена. Суботица је била и остала важно железничко чвориште, па у складу са том чињеницом у протеклом периоду су обновљени пружни правци према Сегедину и Сенти, и све то заједно представља један огроман потенцијал.
Србија из године у годину улаже све више новца како би што више изградила путеве, мостове, пруге и остале саобраћајнице и тако олакшала и убрзала пут нашим држављанима, али и странцима који су у транзиту кроз нашу државу или у трајнијој посети.
Прављење брзе пруге Нови Сад - Келебија, још више ће ојачати односе две државе, јер ће на тај начин директно повезати Београд и Будимпешту. Пруга која повезује две престонице, износила би око 350 километара, од чега би се 184 километара налазило на територији Србије. Србија из године у годину улаже све више новца како би што више изградила путеве, мостове, пруге и остале саобраћајнице и тако олакшала и убрзала пут нашим држављанима, али и странцима који су у транзиту кроз нашу државу или у трајнијој посети.
Брза пруга се прави у две деонице: Београд - Стара Пазова, где су ангажовани кинески градитељи и Стара - Пазова - Нови Сад, коју је изградила руска компанија.
На деоници пута од Новог Сада до мађарске границе, предвиђено је да воз стане на девет станица: Салајка, Кисач, Степановићево, Змајево, Врбас, Наумовићево, Бачка Топола, Жедник и Суботица.
Пруга Београд - Нови Сад, у оквиру међународне пруге Београд - Будимпешта, пуштена је прошле године у саобраћај, а у првом брзом возу на тој релацији названим "Соко" били су председник Србије Александар Вучић, премијер Мађарске Виктор Орбан и чланови Владе Србије.
Воз на овој деоници иде максималном брзином од 200 километара на час, и из Београда до Новог стигне се за 33 минута.
Изградња пруге Нови Сад-Келебија дуге око 108 километара, у оквиру пројекта брзе пруге Београд-Будимпешта, почела је 2021. године у присуству председника Србије Александра Вучића и министра спољних послова и трговине Мађарске Петера Сијарта. На деоници пута од Новог Сада до мађарске границе, предвиђено је да воз стане на девет станица: Салајка, Кисач, Степановићево, Змајево, Врбас, Наумовићево, Бачка Топола, Жедник и Суботица.
- Од Новог Сада ћете бити за два сата и пет минута у центру Будимпеште - поносно је истакао тада председник Вучић.
Инвестиција за изградњу овог пројекта износи 943 милиона евра, што је довољна илустрација колико Србија жели да обнови своју инфраструктуру и саобраћајнице, који су годинама били игнорисани од стране претходних власти. Овај пројекат биће финаисран из кредита који је дала кинеска Ексим банка.