ШЕСТ МИЛИЈАРДИ ЕВРА ЗА ЧЕТИРИ КОРИДОРА: Ево колико ће тачно коштати сваки од аутопутева и коридора
Да би аутопутевима ишла возила, мора најпре да оде новац, и то огроман новац.
Изградња четири коридора Србију ће коштати више од шест милијарди евра.
Док је Коридор 10 готово у потпуности завршен, а Коридор 11 на пола, градња Моравског и Шумадијског коридора тек би требало да почне тако да би Србија колико већ за четири године могла да има потпуно другачију путну мрежу.
Возачи у Србији ће памтити 2019. годину као годину у којој је отворено највише километара аутопута у новијој историји.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/08/19/tan2019-8-19_8120475_8_1.jpg?itok=w-Z8bzu7)
ПРИВРЕДНИЦИМА ОГРОМНА УШТЕДА, ВОЗАЧИМА ПРАВО ЗАДОВОЉСТВО: Ауто-пут "Милош Велики" донео многобројне ПРЕДНОСТИ
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/11/11/profimedia-0371038631.jpg?itok=8Sqt2wTS)
Уводи се најдужи комерцијални путнички лет: Тренутну титулу држи авио линија Сингапура
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2016/11/03/pivo.jpg?itok=GIDlLvuz)
СРПСКО ПИВО СЕ СВЕ ВИШЕ ПИЈЕ У ЕВРОПИ: Ево колико литара је извезено из наше земље
До сада је врпца свечано пресечена на јужном краку Коридора 10 кроз Грделичку клисуру у дужини од 26,3 километара и три деонице Коридора 11 или аутопута "Милош Велики" од Обреновца до Чачка дугачке 62,7 километара.
Значи, ове године је већ отворено 89 километара аутопута, а до краја октобра очекује се да саобраћај крене и новоизграђеним деоницама источног крака Коридора 10 - од Просека до Банцарева у дужини од 9,4 километара односно на потезу Банцарево- Црвена Река дугачкој 12,4 километара.
Са тих скоро 21,8 километара и још 17,6 километара који ће 18. децембра бити отворени на деоници Коридора 11 од Сурчина до Обреновца Србија ће ове године добити укупно 128,4 километара новог аутопута. Ипак, судећи према најавама и плановима Србију тек наредних година очекују стотине километара нових аутопутева.
Ево колико је до сада коштала свака од изграђених деоница аутопутева и колика ће бити вредност најављених радова на коридорима широм Србије.
Јужни и источни крак коридора 10 – 885 милиона евра
Када је реч о Коридору 10, саобраћај се након овогодишњег отварања јужног крака кроз Грделицу одвија готово на свим његовим деоницама осим на већ споменутом делу источног крака од Просек до Банцарева у дужини од 9,4 километара односно на потезу Банцарево- Црвена Река дугачкој 12,4 километара.
Те деонице требало би да буду отворене за саобраћај до краја октобра. На тај начин и на источном краку саобраћај ће се одвијати у пуној дужини од 86,9 километара.
Изградња целог источног крака коштала је 485 милона евра док је вредност радова на најзахтевнијем јужном краку кроз Грделицу који је отворен крајем маја у укупној дужини од 26,3 километара била 400 милиона евра.
Изградња јужног крака је толико коштала и трајала шест година јер се радило на врло неприступачном терену, а доказ за то је и да се током радова на једној од косина рушио потпорни зид чак три пута.
Коридор 11 – укупно 2,65 милијарди евра
Коридор 11 или новоименовани аутопут "Милош Велики" од Београда до Бољара односно границе са Црном Гором је практично највећи инфраструктурни пројекат у Србији како претходних тако и наредних година.
На овом коридору пре две и по године отворена је деоница од Љига до Прељине односно Чачка у дужини од 40,3 километара.
Вредност радова износила је 450 милиона евра.
Још три деонице (Обреновац-Уб, Уб- Лајковац и Лајјковац-Љиг) на овом коридору свечано су отворене прошле недеље у дужини од 62,7 километара, а њихова изградња коштала је укупно око 430 милиона евра. И то са све фамозном деоницом Уб-Лајковац која је, најпре, грађена од 2010.
До 2014. у време када је министар саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре био Милутин Мркоњић да би се крајем 2017. Године испоставило да 2,5 километара ове деонице мора због оштећења практично испочетка да се ради.
Процена је да је изградња ове деонице дугачке 12,5 километара коштала око 100 милиона евра.
На коридор 11 или аутопуту "Милош Велики" тренутно се изводе радови на деоници Сурчин-Обреновац којај ће у укупној дужини од 17,6 километара бити отворена за саобраћај 18. децембра. Радови на овој деоници вреде 208 милиона евра.
Такође, пролестос је почела изградња деонице од Прељине односно Чачка до Пожеге у дужини од 30,9 километара чија је вредност 450 милиона евра. Према последњим најавама ова деоница би требало да буде завршена крајем 2021. године.
Иначе, прошле недеље Влада Србије потписала је са кинеском компанијом "CCCC" komercijajlni уговор за изградњу деонице Нови Београд-Сурчин у дужини од 7,9 километара. Вредност изградње чији је почетак предвиђен следеће године износи 70,5 милиона евра, а деоница би требало да буде завршена до краја 2021. године.
Коначно, последња и најзахтевнија деоница на овом коридору протеже се од Пожеге до Бољара у дужини од 107 километара. Влада Србије је и за изградњу те деонице потписала меморандум са кинеском компанијом "CCCC", а процена је да ће радови коштати око чак 1,5 милијарди евра.
Моравски коридор – 800 милиона евра
Моравски коридор је посебно значајан за Србију јер ће повезати Коридоре 10 и 11 односно источну и западну Србију. Протезаће се од Појата до Прељине у дужини од 110 километара и спојити Чачак, Краљево, Врњачку бању, Трстеник, Крушевац и Чичевац где живи пола милиона људи.
Изградња овог коридора требало би да почне крајем септембра, а вредност радова износи 800 милиона евра. Рок за завршетак радова је две и по године.
Шумадијски коридор – 1,7 до 2,4 милијарди евра
Шумадијски коридор или аутопут "Вожд Карађорђе" повезаће север и срце Шумадије са источном Србијом пошто ће се у ипсилон краку протезати од Лазаревца односно Младеновца до Бора.
У зависности од тога да ли ће бити дугачак 220 или 270 километара и имати прикључке на коридоре 10 И 11 односно да ли ће бити брза саобраћајница са по две траке у оба смера или аутопут Шумадијски коридор коштаће од 1,7 до 2,4 милијарди евра.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/322742/profimedia-0326886477.jpg?itok=3nLfcmBN)
ЛОШЕ ПРОГНОЗЕ ЗА ПРОИЗВОЂАЧЕ ПАМЕТНИХ ТЕЛЕФОНА: Корисници све мање купују нове производе
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2016/06/01/profimedia-0286744833.jpg?itok=UnzyHFuw)
ОНИ СУ ИМАЛИ ВЕЛИКЕ ИДЕЈЕ ЗА ПОТПУНО ДРУГАЧИЈЕ ТЕХНОЛОШКО ТРЖИШТЕ: Ево ко је 2006. хтео да купи Фејсбук и Јутјуб
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/05/26/kosnica.jpg?itok=VekFFoH7)
Пчелари претрпели ВЕЛИКЕ ГУБИТКЕ, држава ће помоћи
Сремска Рача – Кузмин – 210 милиона евра
И аутопут Београд – Сарајево ускоро би требало да добије прво градилиште пошто се наредних недеља очекује почетак радова на деоници Сремска Рача – Кузмин у дужини од 17 километара плус мост на Сави.
Радове ће изводити турска компанија "Ташјапи", а вредност изградње је 210 милиона евра.
Веза Ваљева са Коридором 11 – 80 до 100 милиона евра
Како изградњом коридора 11 Ваљево не би остало "слепо црево" планирана је и изградња брзе саобраћајнице Иверак-Лајковац.
Овом саобраћајницом у дужини од 17,5 километара Ваљево ће бити повезано са коридором 11 или аутопутем "Милош Велики", а процена је да ће вредност радова износити од 80 до 100 милиона евра.