Србија на сајму Продекспо: Руси траже нашу ракију, зимницу, сиреве...
Посетиоцима сајма и иностраним дистрибутерима хране и пића понуђени су домаћи сиреви, кајмак и млечни намази, месне прерађевине, кашице за децу, џемови и воћни сокови, као и смрзнуто и сушено воће и поврће, кондиторски производи, вина и ракије.
На међународном сајму прехрамбене индустрије „Продекспо 2022“ у Москви, 13 домаћих компанија представило је широку лепезу најквалитеније хране и пића из Србије, док ће бројни захтеви за сарадњу потенцијалних пословних партнера из Руске Федерације и Заједнице независних држава (ЗНД) донети у наредном периоду нове извозне послове домаћој привреди.
Посетиоцима сајма и иностраним дистрибутерима хране и пића понуђени су домаћи сиреви, кајмак и млечни намази, месне прерађевине, кашице за децу, џемови и воћни сокови, као и смрзнуто и сушено воће и поврће, кондиторски производи, вина и ракије.
"Продекспо је важно место за сусрет домаћих компанија које већ послују на руском тржишту са старим дистрибутерима, новим добављачима и потенцијалним партнерима у циљу ширења извоза на руско тржиште", истиче Дејан Делић, директор Представништва Привредне коморе Србије у Руској Федерацији.
Компанија „Simex Оригинал“ из Суботице послује на руском тржишту од 2016. године. "Топ Пелинковац компаније Симекс Оригинал награђен је на сајму Продекспо златном медаљом за квалитет у категорији биљних битер likera, а Вучије ракије од дуње и шљиве добиле су бронзане медаље", каже Горан Драча, потпредседник "Симекса".
Награђивани сир - бринза Млекаре Уб, налази се на полицама маркета у Русији десетак година, а према речима Милана Цара, комерцијалног директора млекаре, планирају ширење извозне палете производа па ће тамошњим потрошачима понудити сирни намаз без лактозе и кајмак из Србије.
Никола Петровић, директор набавке у Фабрици дечје хране из Добановаца, наводи да је та компанија четврту годину присутна на тржишту Русије са брендом "Baby". "Блиско сарађујемо са руским и осталим тржиштима и надамо се да ће сајам у Москви допринети проширењу сарадње", каже Петровић.
Да је и српско слатко популарно у Русији, али и домаћа зимница и природни сокови, потврђују у компанији Будимка. Према речима Јелене Калинић, руководиоца Сектора за међународну трогвину Будимке, осим потенцијалних партнера из Руске Федерације Будимка има и упите за сарадњу из бивших СССР република. Крекери са семенкама и пиринчане галете, руским купцима понудило је домаће предузећа NN-Tel које послује и на тржишту Литваније, Летоније, Белорусије, Пољске, а спремни су да извоз из Србије прошире и на Русију.
Домаће компаније излажу на сајму до 11. фебруара у организацији Привредне коморе Србије и Развојне агенције Србије. На „Продекспо-у“ у оквиру националног павиљона Србије површине 156м2, извозне капацитете представљају Млекара Шабац, Млекара Уб, Индустрија меса Топола, Фабрика дечје хране Добановци, Винарија Чока ПЛУС, Масли, Златиборац, ИТН Груп, Будимка, Мамбиком аграр, БМН Малинас, NN-Tel, Симекс Оригинал.
Сваке године сајам „Продекспо“ посети више од 70.000 посетилаца из 110 земаља, а ове године учествује више од 2600 излагача.