ШТА АКО ВАМ ОТКУЦАЈУ РОБУ НА КАСИ, А КАРТИЦА "НЕЋЕ ДА ПРОЂЕ"? Ево која је процедура и шта купци могу да захтевају
"То је борба са ветрењачама"
Иако се велики маркети воде идејом да повећају број плаћања платним картицама, што се може приметити и по све већем броју каса на којима је могућ само такав вид измирења рачуна, неретко се дешава да услед техничких проблема то није изводљиво.
![market](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2024/02/14/market.jpg?itok=CUxWRQSt)
ОВО НИЈЕ НОРМАЛНО! МЕД ЗА 18.000 ДИНАРА: Јелена није могла да верује када је видела цене у овој продавници, "НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ ШТА САМ НАШЛА!" (ВИДЕО)
![VoÄarstvo](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2024/03/02/malinjak.jpg?itok=JONP0wEE)
НЕПРЕДВИДИВЕ КЛИМАТСКЕ ПРОМЕНЕ ПРЕТЕ СРПСКОМ ВОЋАРСТВУ: Борба за очување усева
![uzmi raÄun i pobedi](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2024/03/01/336946_uzmi-racun-2_f.jpg?itok=iuN5lEn9)
СПЕКТАКУЛАРНИ ПОВРАТАК: Наградна игра "Узми рачун и победи" враћа се и ове године, најављене и НОВИНЕ
Сигурно сте макар једном присуствовали сцени у неком од великих маркета, где купац након получасовне куповине чека ред на каси и када су сви његови производи откуцани, картица "не пролази" – апарат се покварио, лоша је интернет веза или је цео систем тренутно у застоју.
Горан Паповић, председник Националне организације потрошача, истиче да су те ситуације "веома непријатне, као и да стварају нелагоду и због других купаца". Иако постоји законски начин на који оштећени купац може да се жали, процедура је предугачка и често без резултата, пише портал Бизнис.
- У таквим ситуацијама можемо само да се позивамо на Закон о заштити корисника финансијских услуга. За време гувернера Шошкића тај део заштите потрошача је пребачен у заштиту корисника финансијских услуга, па је надлежност пребачена на Народну банку Србије која потрошачке спорове прослеђује Министарству трговине да утврди у чему је проблем. То је борба са ветрењачама. Поред непријатности коју сте доживели, ви сте изгубили и време, можда сте пропустили важан састанак – каже Паповић.
На питање шта се у таквим ситуацијама ради са кварљивим производима који су остали на каси и ко врши њихову контролу, саговорник каже да "ту нема одговора“.
- Ми можемо да изражавамо сумњу да се таква роба не проверава, а они тврде да се проверава и ко ће то сада доказивати“, наводи Паповић и додаје да решење оваких проблема види у "озбиљном инспекцијском надзору".
На лицу места, како наводе, "поставља се обавештење на касе са информацијом да тренутно није могуће платити рачун картицом, а пушта се и идентично аудио обавештење".
Роба која је, услед немогућности да буде плаћена, остала на каси враћа се на место, изузев када је у питању нека специфична врста артикла.
- Будући да овакав случај није чест, независно од дужине трајања - која варира у зависности од различитих околности - наше колеге у продавницама враћају производе на њихова места, уколико није у питању специфична врста артикла која је кварљива. Тада се прате мере које се тичу очувања безбедности производа. На пример, артикли који су у режиму хлађења отписују се када је температура ван граничне прописане декларацијом – наводе из ове компаније.
Извор: Србија Данас/БизПортал/Станко Стаменковић/М.А.