ТАРГЕТИРАЊЕ ИДЕ ДУБЉЕ, ИНСТАГРАМ НАПАДА АМАЗОН: Ево шта Петар Васић каже о дигиталном маркетингу за 2018!
Да ли нас у 2018. години очекује нека велика промена као што је био случај са Explore феед-ом?
Стручњак за дигитални маркетинг Петар Васић у разговору за портал SrbijaDanas.com указао је на изазове и промене за годину која је пред нама и понудио савете за остварење што већег успеха у 2018!
►Facebook постаје медијска платформа, Инстаграм напада Амазон
- Инстаграм је бранд awerness платформа, немамо линкове, имамо један који иде у био и ако имаш више од 10.000 followera имаш swipe уп у story-ju. То је тренутно стање. Као што је код нас био случај са explore-om, рађена су тестирања која се тичу Инстаграма и то са shopify-em. Ако имаш shop на shopify, ти ћеш моћи на Инстаграму да тагујеш производ, након чега је могућ клик и директна куповина, што је врло занимљиво јер по први пут инстаграм прелази у продајну платформу из бранд awernessa. Мислим да је то врло важна промена и да ће на Инстаграму продаја бити много агресивнија него што је на Facebook-u који постаје медијска, телевизијска платформа, посебно са Facebook watch-em, који је буквално показао став ,,ок, ми преузимамо телевизију“, док Инстаграм напада Амазон.
►Таргетирање постаје много дубље, што ће променити и начин слања порука
- У 2018. нас дефинитивно чека боље таргетирање. Оно је и сада феноменално, али ће бити много боље. Тако да ако су наша циљна група жене од 25 до 30 година, психографија ће нам дати много дубље податке – знаћемо колико жена у том сегменту гледа ,,Секс и град", колико њих слуша џез и тако даље, због чега ћемо дефинитивно моћи да пратимо разлике међу њима. И оно што ћемо почети да радимо јесте препакивање исте поруке за различите сегменте унутар једног сегмента.
►У 2018. нећемо брендирати, него ћемо документовати бренд
- Људски склоп је једноставно такав да лакше преузимамо информацију у видео формату, јер брже гледамо и слушамо него што читамо, а узевши у обзир да је продукцијска цена много пала, видео ће постати један од примарних облика комуникације. Инстаграм story преузима улогу фееда и ту ће сви причати своју причу. Размишљање ,,аха то је само 24 часа, не могу да уложим много новца у продукцијски аспект садржаја“ одвешће ка документовању бренда, значи имаћемо не брендирање него документовање како тај бренд живи, а све то може да се уради и мобилним телефоном.
►Мислите о томе како појединац проводи свој дан
- Моја логика увек полази од тога како човек проводи свој дан и шта долази од технологије. Зато кад узмеш у обзир Alexu и све те уређаје који дигитализују твоју кућу и претежно су аудио типа, односно комуницираш са њима својим гласом, свестан си да постају врло важни. Јер тих 15-30 минута ујутру пре посла, попуњаваће аудио уређаји, исто као што ће их попуњавати после посла док возиш ка кући. Зато је врло битно ко ће ту да убаци свој садржај.
►Велики инфлуенцери постају као телемаркетинг, фокусирајте се на мање
- Инфлуенцер маркетинг је ужасно јефтин и ефикасан, то сви треба да искористе и притом да се не залепе за оне који имају 100.000 пратилаца, мислим да су доста квалитетнији они који су на око 10,20, или 30 хиљада јер и даље могу да воде цео систем, да одржавају комуникацију, одговарају на поруке; они углавном свој комјунити познају много боље.
Најчешће, они који су много велики, постају буквално као телемаркетинг, од 10 постова 8 је ''купи, поручи, направи“ и слично. Мислим да то људи прате док не дође до засићења, као што је случај и са телевизијом - када кренеш да трпаш рекламама једноставно престаје да буде занимљиво. Суштина треба да буде вредност коју инфлуенцер даје свом комјунитију, као и комуникација.