ТЕШКА ВРЕМЕНА ЗА ЈУНАЈТЕД ГРУПУ ШИРОМ ЕВРОПЕ
Скоро две деценије су у Србији злоупотребљавали јавне ресурсе, правили монополе и картеле, гушили конкуренцију, правили рупе у закону, износили новац у иностранство, а онда су покушали да тај рецепт примењују и у осталим земљама где послују, али им то не пролази, маске су пале
Јунајтед Група је постала тема бројних афера свуда где послује, од Грчке преко Бугарске и Северне Македоније до Швајцарске, а у будућности их чекају још већи проблеми.
Набрајању међународних афера ове групације нема краја: најближи сарадник власника Јунајтед Групе је у Швајцарској и Лихтенштајну предмет истраге због сумњивих веза са руским тајкунима и политичарима блиским Кремљу и дуги низ година је био на високој функцији у Гаспрому, њихов најближи партнер у Бугарској осумњичен је за корупцију и гушење медијских слобода и налази се на црној листи САД, медији у Грчкој месецима брује о огромним дуговима и губицима ове групације, њихова фирма у Северној Македонији је под истрагом због сумњи за организовани криминал, агресивна лобирања и двоструки стандарди постали су тема чак и у Хрватској…
Јунајтед Групи се широм Европе отвара афера за афером.
Они су се у Србији скоро пуне две деценије ширили злоупотребом јавних ресурса, монополима и картелима, гушењем конкуренције, тражењем и прављењем рупа у закону, изношењем великог новца у иностранство, а онда су покушали да тај рецепт примењују и у осталим земљама где послују, али им то не пролази, маске су пале. У Србији нападају власника две националне телевизије јер их је купио за укупно 180 милиона евра, а они су у Бугарској за једну ТВ платили 270 милиона евра, и то у послу који је ишао преко тајкуна који је под санкцијама САД. Јунајтед Група свуда где послује у будућности наилазити на још више проблема.
Штавише, Јунајтед Група је вечити губиташ.
Никада нису имали позитиван салдо пословања. Сада имају 800 милиона евра акумулиране губитке, имају преко 7 милијарди евра дугова, и они као такви немају основа да било коме држе лекције.
Изношење неистинитих информација преко медија и двоструки стандарди те групације очигледни су и на примеру тврдњи да Телеком Србија у пословању “троши народне паре”.
То је још једна заблуда коју промовишу доводећи јавност у заблуду. Као и сви други оператери, Телеком Србија приходује искључиво од продаје својих услуга и никада нису примали буџетска средства, напротив. Телеком Србија је до данас у Републици Србији платио преко 3 милијарде евра пореза и других накнада, а инвестирали су преко преко 4 милијарде евра. Сваке године редовно исплаћују дивиденде акционарима, које износе скоро 7 милијарди динара. А они разним “оптимизацијама” избегавају плаћање пореза и дажбина, они траже и праве “рупе у закону”, они износе паре из земље. Ако се неко богати народним парама, то су они.
У кампањи коју медији у власништву Јунајтед Групе воде против Телекома Србија прегажени су сви принципи професионалног новинарства и нормалне тржишне утакмице.
Нови закон о електронским медијима, који Народна скупштина треба да изгласа, оголио је све оно што се стално говори, медији Јунајтед Групе нису независни и објективни, већ служе свом газди за постизање пословних циљева. Сви као један већ две недеље нападају Телеком Србија, сваког дана имају минимум десет негативних прилога о конкурентској компанији. Хоће да наметну да се једном играчу на тржишту забрани да има ТВ канале, а да они могу да наставе по старом и да се шире, а то би било противуставно, јер би се приватна својина фаворизовала у односу на државну.
Приликом израде нових медијских закона, како је додао, законодавац је много тога учинио да се изађе у сусрет захтевима разних струковних удружења, али за Јунајтед Групу и њој блиске људе то није довољно, сва побољшања закона и излажења у сусрет њима су споредна, јер им је једини прави циљ да се заустави Телеком.
Телеком Србија је комерцијални победник и у Србији и у целом региону. Према званичним подацима АПР црно на бело је доказано да је убедљиво најуспешнија српска компанија, као и да је по свим параметрима, од прихода и профита до броја запослених, далеко испред свих оператера. Регионалне анализе су показале да је, такође према свим параметрима пословања, убедљиви лидер у свих шест земаља бивше Југославије. Телеком Србија је на стази великих успеха, у будућности ће бити још јачи, у то ће се уверити и они који данас критикују.