Уплатили сте једно, добили сасвим друго? Ове КОРАКЕ предузмите уколико вас је туристичка агенција ПРЕВАРИЛА
Имате право да захтевате на лицу места услове које сте платили.
Претходни празници пресели су једној групи путника која је опет била жртва несавесних власника агенција који се представљају као туристичке.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/01/25/83817188_603204263790813_8591020239473344512_n.jpg?itok=NCF2qrjq)
МНОГИ СУ СЕ ВРАТИЛИ ИЗ ИНОСТРАНСТВА: Камионџијама НИЈЕ ЛАКО, али могу ДОБРО ДА ЗАРАДЕ И У СРБИЈИ!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/01/25/zgrada.jpeg?itok=N3Nfgyf1)
ЧАК 350 МЕТАРА КА НЕБУ! Јапанци граде највиши дрвени небодер на свету!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/08/03/profimedia-0010617603.jpg?itok=-NEZZOXi)
Београд тражи геотехнички елаборат за прву линију метроа!
Превара се поновила по устаљеном шаблону - власник узео паре - није послао путнике на пут. Како се не би понављале овакве ситуације, а у сусрет лету, ево неколико ствари на које би требало да обратимо пажњу када је реч о уговарању туристичких аранжмана.
Односно, ово су најчешћи приговори који већ стижу Националној организацији потрошача (НОПС), а имајући у виду да су почеле резервације и за лето 2020.
Веома често се приговори односе на то да се на сликама рекламирају луксузне собе, луксузни хотели а када оду тамо, потрошачи примете да то није близу као на сликама, и да хотел не поседује толико звездица колико је назначено у путном аранжману већ дупло мање и дупло су гори услови.
Шта тада да радите?
- У таквим случајевима, потрошач мора на лицу места прво да уложи приговор власнику хотела, апартмана или представнику агенције који је именован да буде у хотелу и контролише у име агенције. Уколико потрошач то не уради, нема никаву законску могућност да потражује новац и надокнади то - каже Марко Драгић из НОПС.
Дакле, према његовим речима, уколико је приговор заведен тада може да се надокнади несаобразности услуге, односно да се замени услугом каква је наведна у путном аранжману, да захтева боље услове.
Уколико се не отклоне ти недостаци на које се жалио потрошач, он има право на умањење цене сразмерно висини колико је он платио аранжман па у односу на то какав је заиста хотел и сразмерно томе плати услугу, додаје.
- Свакако је савет да се провери да ли је агенција у систему Јуте, да искљчиво путују пеко тих агенција, јер имају законску могућност да надокнаде све - каже он.
Драгић подсећа и да путници имају право да одустану од аранжмана али да треба водити рачуна када. У том смислу, наовди, постоји балговоремени и неблаговремени одустанак.
Благоворемени подразумева да се одустане у року од 90 до 45 дана, и тада агенција има право да задржи део новца који се односи само на путне трошкове, што је и назначено тзв. општим условима путовања (нпр. трошкови папира, куцања...)
- То задражва агенција за себе, а остатак новца мора да да врати потрошачу - каже Драгић.
- Неблаговоремено одустајање је уколико се путник јави три дана пре пута да неће доћи. У том случају агенција има право да задржи 100 % уплаћеног аранжмана - наводи Драгић
Драгић верује да ће измене закона о туристичким услугама, које ступају на снагу, управо смањити непоштене праксе.
- Агенције неће моћи уопште да се региструју као туристичке уколико не буду могле да дају новчане гаранције да неће доћи до превара или сличних ситуација. Морају да гарантују новем, односно да ће све надокнадити кориснику услуге, потрошачу. С друге стране, већина малих агенција нема да плати те, некада и милионске износе, што значи да ће много мањих агенција да нестане. Опстаће оне које су новчано стабилније и које могу да ускладе понуду и тражњу - каже он.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/12/07/78997151_2407579056169844_3588056116195491840_n.jpg?itok=w-dBCfgT)
ДОБРЕ ВЕСТИ за све младе брачне парове: Србија даје земљу БЕЗ НАКНАДЕ
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/11/10/srbija.jpg?itok=g9nxFcXv)
Просечна плата све већа! Новембарска нето зарада у просеку износила 56.331 динар!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/03/26/profimedia-0295890841.jpg?itok=I5ptF5Dc)
Пластичне платне картице одлазе у заборав? Интересовање за дигиталне валуте све веће!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/03/15/profimedia-0313831361_0.jpg?itok=eSnZQZMq)
СТВАРА СЕ НАЈВЕЋА АВИО-КОМПАНИЈА У ЕВРОПИ: Немачки "Кондор" продат пољском авио-превознику!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/10/12/franak.jpg?itok=SZHuOTMT)
Богаташи повлаче новац из швајцарских банака: ШТА ЈЕ ТО ШТО ОНИ ЗНАЈУ?