Велика анализа: ШОЛАКОВО ЛИЦЕМЕРЈЕ - ЦРНО НА БЕЛО!
Када видимо шта газда Шолак и његова групација раде у Бугарској, потпуно је јасно шта би направили од Србије само кад би могли
Прављење монопола, гушење медијских слобода, гушење конкуренције, папрено скупе аквизиције - све за шта Јунајтед Група и Драган Шолак у својим прљавим кампањама оптужују наш Телеком Србија заправо је оно што сами раде.
ПРОВАЉЕНИ! Међународни суноврат Јунајтед Групе: РАМПА ЗА ШОЛАКА У ЕУ!
Весић обишао завршне радове на деоници пута Владичин Хан – Сурдулица
Када на то додамо потпуно другачије медијске законе за које се залажу, рецимо у Хрватској, у односу на Србију, размере лицемерја Шолакове групације постају белодано јасне.
Јунајтед Група у Бугарској покушава да направи “досад невиђену концентрацију капитала на тржишту медија и телекомуникација” и у томе мора бити спречена, саопштио је оператер А1 у тој земљи, иначе део Телеком Аустрија Групе.
Шолакова групација је 2020. и 2021. године ушла на бугарско тржиште на велика врата - прво су за астрономских 937 милиона евра купили оператера Виваком, а онда су за 290 милиона евра пазарили телевизију Нова, као и новински ланац од чак шест дневних листова и магазина за непознату суму новца.
Међународна хоботница Драгана Шолака не намерава да се ту заустави, следеће у плану им је да купе оператера Булсатком, чиме би успоставили монопол на медијском тржишту Бугарске.
Аустријанци су због тога упутили жалбу надлежном регулаторном телу у тој земљи и најавили да ће о свему обавестити институције ЕУ.
- Предложена трансакција са куповином оператера Булсатком имала би резултат да Виваком добије доминантну позицију са 60 одсто тржишног учешћа у ТВ услугама и 40 одсто у интернет услугама, на штету крајњих корисника и тржишне конкуренције. Потенцијална аквизиција једног од водећих телевизијских оператера довешће до доминантне позиције са контролом и бесплатних и плаћених ТВ канала, као и њихове дистрибуције. Ово представља ризик за слободан избор корисника телевизије, интернета и уопште медијских садржаја у Бугарској - упозорили су из А1.
Аустријанци још кажу да државни регулатор мора да хитно реагује против Јунајтед Групе “како би се инвеститорима и тржишту послао јасан сигнал да иста правила важе за све играче и да се промовише фер конкуренција”.
Када видимо шта газда Шолак и његова групација раде у Бугарској, потпуно је јасно шта би направили од Србије само кад би могли.
И не мање важно: Јунајтед Група у нашој земљи већ годинама преко својих лажно “објективних” медија попут Н1 и Нова С оптужује конкурентски Телеком за монополе, угрожавање медијских слобода, нефер однос према тржишној конкуренцији - буквално за све оно што сами раде!
А заправо је истина да Телеком Србија тражи само оно што у Бугарској тражи Телеком Аустрија: да Шолакова групација не може да има монопол, да иста правила важе за све, да постоји фер утакмица на тржишту, да корисници пред собом имају што већи избор и што разноврснију понуду, да квалитет побеђује.
Газда Шолак је у Србији скоро пуних двадесет година радио шта је хтео, држао монополе и картеле, писао законе, уништавао Телеком, уништавао Пошту Србије, експлоатисао ЕПС, у џаковима износио паре из земље.
Од 2000. па све до 2018-2019, Шолаку је Србија била као игралиште за бахаћење и “касица прасица” за богаћење, па је пре свега захваљујући новцу наших грађана и избегавању плаћања пореза и других дажбина у народну касу постао милијардер са имовином широм света - бар две најлуксузније виле, приватни авиони, елитни голф терени, фудбалски клубови, офшор рачуни и фантомске фирме на егзотичним острвима.
А колико бахатом газди Јунајтед Групе није стало до било каквих принципа, већ га занимају само паре и моћ, одлично се види и на примеру фамозних медијских закона.
Шолакове телевизије Н1 и Нова С направиле су у Србији потпуни циркус од доношења закона о медијима, са главним циљем да зауставе развој конкурентског Телекома и да се створе услови за оно што им газде раде у Бугарској.
Притом, у Србији је још од раније законом забрањено да јавна предузећа и локалне самоуправе буду власници медија, и кључну улогу у доношењу тог решења имале су управо интересне групе око Шолака.
Како се за то време Јунајтед Група понашала на неким другим тржиштима где послује? Када је 2021. у Хрватској усвајан нови закон о електронским медијима, ни Шолак ни његове телевизије реч нису рекли против решења да држава, државна предузећа, па чак и градови и општине, могу да имају своје медије!
То је остало на снази!
Све што их је занимало у Хрватској јесте да се законом омогући да кабловски оператери могу да буду власници медија, што у тој земљи раније није било могуће, и у чему су успели.
Шолак и његови послушници против остављене могућности учешћа државе Хрватске у власништву над медијима прстом нису мрднули, док им је у Србији због могућности да Телеком настави своје ширење “медијски мрак”.
Ето какво је лицемерје великог газде Јунајтед Групе, ето како се понаша према земљи у којој је рођен и која му је омогућила да постане белосветски милијардер.
Криминалне и шпијунске везе Драгана Шолака у Бугарској
Како је газда Шолак невероватно брзо и лако постао господар медија у Бугарској? Тако што се удружио са контроверзним бизнисменом Делијаном Пеевским, који је у тој земљи познат као “господар корупције”.
Пеевски је дуги низ година држао практично све најважније медије у Бугарској, што преко скривеног власништва, што директно, у великој мери захваљујући блискости са тадашњим премијером Бојком Борисовим. Када је постало јасно да Американци спремају санкције Пеевском због корупције и гушења медија, Шолак је са овим Бугарином направио дил - за нереално велике паре купиће његове медије, тако ће да му омогући астрономску зараду, а склониће му имовину од удара санкција. То се и десило: Шолак је све медије Пеевског покуповао закључно са јануаром 2021, а у јуну исте године овај се нашао на црној листи САД.
Ту имамо још један пример лицемерја Драгана Шолака и његових послушника у Србији. Медији Јунајтед Групе у нашој земљи не престају да оптужују бизнисмена Срђана Миловановића јер је 2018. године за 180 милиона евра купио телевизије Прва и Б92, а Шолак је 2021. за једну телевизију у Бугарској платио 290 милиона евра! Притом, то је за чак 105 милиона евра више од суме за коју су је 2020. године купили претходни власници, односно иза њих скривени Делијан Пеевски, коме је Драган Шолак тако омогућио нереално огроман профит.
Иначе, сарадња Јунајтед Групе са криминалним и чак шпијунским круговима у Бугарској почела је још пре десет година, и то због бизниса у Србији!
Априла 2013. званично је објављено да је највећу српску агенцију за трговину медијским огласним простором Дајрект Медију купио јавности непознати бугарски бизнисмен Красимир Гергов.
Он је за тај посао дотадашњем власнику, холдингу Мултиком, платио 17,7 милиона евра.
Медији у Бугарској су убрзо објавили ко је Гергов - бивши припадник бугарске обавештајне службе и, као Шолак, велики љубитељ голфа и дугогодишњи председник Голф савеза Бугарске.
Убрзо се испоставило да је Красимиру Гергову новац за куповину Дајрект Медије дао управо Драган Шолак, делом и преко свог другог мутног сарадника, “банкара Кремља” Волфрама Куонија.
Јунајтед Група је на крају 2018. и званично постала власник Дајрект Медије.